tisdag 11 januari 2011

Tänk vad det kan hända när man planerat för en lugn dag

Igår var en dag jag länge sett fram emot.... Min första ensamma lediga vardag, sen innan jul har min man varit hemma från jobbet, väderpermitterad, Hilda varit ledig från skolan , Patrik har legat hemma och varit sjuk. När man jobbar i vården är en ledig vardag guld värd..... Halv tio var jag på en välbehövlig massage, och sen på väg till bilen hände det som inte fick hända.....jag slog dit på parkeringen och bröt båda benen på vänster fotled..... Så akuten röntgen, operation ,röntgen idag och om några dagar en operation till och sen många veckors hemma vistelse Aj,Aj,Aj så det kan gå,men nu lär det bli mycket handarbete framöver ,kan ju inte så mycket göra ........för jag får inte stödja ,så kryckor blir mitt färdmedel ett antal veckor framöver


- Posted using BlogPress from my iPhone

9 kommentarer:

  1. Men, stackars dig! Hoppas allt går bara bra. Inte roligt det där. Har tänkt på det, halka nu när de inte ens sandar och jag måste ta mina promenader, med kryckor.
    Värmande kramar.

    SvaraRadera
  2. Aj så HEMSKT, jag lider med dig!!! Det ser inte roligt ut på denna bild. Hoppas du blir väl omhändertagen och att benet reparerar sig med tiden. Du får trösta dig med dina handarbeten.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nej, vilken otur!!! Halkan är verkligen inte rolig. Hoppas nu att allt läker som det ska. Tur att du har sysselsättning att roa dig med under konvalescensen! Sköt om dig!

    SvaraRadera
  4. Men det var de värsta...
    Vad fort det går o göra sig illa. Det är svinhalt ute här o sandningen är dålig på vägarna. Det har töat i tre dagar nu o man skulle var både vig och ha skridskor på sig.
    Stackars dig, den enda ljusningen är väl att du kommer ha mycket att lägga ut på bloggen framöver ;*)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men vilken otur du har. Det är fruktansvärt halt ute. Jag köpte faktiskt broddar till mina skor idag, satt långt inne, har tänkt att det bara är gamla tanter som behöver sånt, men jag blir ju själv tant till sommaren:)) (50 år)
    Ja, då kan du sitta och handarbeta utan dåligt samvete.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Stackars dej! Det är tur att du har dina handarbete som tröst. Har hört fler "tanter" som köpt broddar i år. Hörde idag att dom var slut på flera apotek. Vägsaltet är ju tydligen också slut. Hur ska detta sluta?

    SvaraRadera
  7. Aj aj vilken otur du haft! Vad mycket du kommer att handarbeta nu.
    Krya på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Oj, oj vad tråkigt. Stackars dig men bra du får hjälp av sjukvården, och kryar på dig.
    Igår köpte jag nya dubbdäck till min bil, dom gamla var helt nedslitna. Man måste göra allt för säkerheten. Idag blir det broddar till skorna.

    SvaraRadera
  9. Hej! Hittade hit via Knypplerskan och vad finner jag. Din stackare och du gjorde det riktigt ordentligt också. Jag tycker den där tvingen dom satt på din fot ser förskräcklig ut, men det är den kanske inte.
    Så får du ta det mycket lugnt framöver och hoppas att du finner dig och att du inte har ont.
    Hälsningar från
    Agneta

    SvaraRadera