måndag 24 januari 2011

Så här använder man en Yo -Yo Maker .........

Häromdagen visa jag en Yo- Yo Maker som jag använde mej av när jag gjorde blommor. Jag förstod att det var inte många som hade sett en sån förut ........ så därför visar jag hur den fungerar. Jag har skickat efter den hos
http://www.tygeroting.com

En Yo-Yo Maker består av två delar........

Man lägger en tygbit med framsidan ner och trycker fast den .....

Syr stygn upp och ner i hålen i mitten = bildar sen blommans mitt

Sen syr man runt om likadant som i mitten


när man sytt runt om hela så delar man på Yo-Yo Makern och plockar loss tygbiten



Börja med att dra åt mitten och lägg in en liten vaddbit och fäst ihop lite,detta blir blooman baksida

Vänd på tygbiten och dra i trådarna vid ytterkanterna



ju mer ihopdraget det blir så får man trycka ut och forma till blomman och dra fram blommans mitt och dra åt och fästa trådarna på baksidan


och så är blomman klar......












6 kommentarer:

  1. Så enkelt och så snyggt.
    Hur går det med ditt ben, har du ont?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad du är duktig o nu har du extra tid till pyssel mitt i allt med benet o foten ;*)
    Det ser så häftigt ut detta. O lampskärmarna är dösnygga. Kram

    SvaraRadera
  3. Fiffigt värre! Verkar som om du har fullt upp trots ditt onda ben.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ser så enkelt ut! har undrat hur det fungerar så tack för tipset :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Häftigt! Det är allt jag kan säga just nu.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  6. Jaså var det så ! Det var ju en häftig mackapär !! Fina blommor blir det. Kram Eva

    SvaraRadera