måndag 17 januari 2011

Nu är en klar bara två till......

Första dagen hemma själv och man kan undra vart denna dagen tagit vägen....... förmiddagen har det varit det kontorsarbete , ringa runt till försäkringsbolag, fixa att kommunsköterska kommer hem och lägger om mitt ben och tar bort stygnen om en vecka, skicka iväg sjukintyg till chefen och försäkringskassa, sen gäller det att ligga på FK så man inte behöver vänta för länge på sina pengar vilket inte är allt för ovanligt.......

Sköterskan som skrev ut mej på lasarettet tyckte jag kunde lägga om fot och fotled själv........ hur lätt är det ????, hon hade inte sett hur det såg ut , men det har jag !!!!! skulle aldrig fixat det själv, så jag proppsa på att de skulle faxa kommunen.......
Jobbar ju i hemtjänsten i samma samhälle som jag bor, så jag har kontakter och känner alla sköterskor mm och vet vad man har för rättigheter så jag ringde upp dom själv......

det gäller att va om sej och kring sej, för jag kommer inte att gå utanför dörren förrän denna halka är över....... inte ett benbrott till

Nog om detta.....

Har hunnit lite virkning i dag me....

För ett bra tag sen köpte jag en lampa billigt på auktion, ......jag tycker så mycket om såna med tre lampskärmar , men lampskärmarna var så fula så jag skulle göra om dom



Har länge tänkt att virkade skärmar ska jag ha , så det är det jag skulle ha alla små rundlar till

idag blev första skärmen klart så nu är det bara att virka på så de andra två blir klara me






9 kommentarer:

  1. Men oj så fint det blev.
    Det är år och dar sedan jag virkade.

    Skall du fodra skärmen ochså?

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. ja, visst gäller det att "bevaka" sina rättigheter! Så bra att du har kontakter inom vården, så att du får bra hjälp.
    Vilken fin lampskärm! Du är så händig och det blir så fint! Hoppas att du på något sätt kan njuta av din påtvingade ledighet - och så hoppas jag att foten läker bra! Nu är det ju milt ute, så snö och is smälter. Men man ska väl aldrig vara för säker....
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  3. Nej...håll dig inomhus nu så länge det är halt...klart du ska ha hjälp med omläggningen av ditt ben, man kan inte göra allting själv.
    Att sy lampskärmar är roligt, och dina blir jättefina. Tänk vad mycket du kommer att hinna med nu under de här 6 veckorna.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Vackert, väldigt vackert!

    SvaraRadera
  5. Lampskärmen blev jättefin. Så du kommer att få en kanonsnygg lampa.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin lampskärm. Du kommer att hinna med en hel del nu när du är hemma. Tur i oturen att du inte bröt armen.
    Visst är det tråkigt att man ska behöva ha kontakter inom sjukvården för att få sina rättigheter. Synd om alla dom som inte har det.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Oj , har inte varit inne hos dig på ett tag och ser nu vad som hänt. Stackars dig ! Men det är inte konstigt så halt som det är överallt. Jag försöker undvika att gå ut mer än nödvändigt. Hoppas det läker bra och att du får den hjälp du behöver. Kram på dig Eva

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Man får inte vara för sjuk när man är sjuk eftersom man måste "bråka" sig till pengar nuförtiden. Det är något knasigt med systemet.

    Vilket handarbetscollage högst upp, wow!

    Blir ju finfint med virkade skärmar på lampan.

    Tack för besök hos mig, välkommen åter!

    SvaraRadera
  9. Hej hej,
    Vilken fin o häftig lampskärm!
    Den där blir riktigt grann när du är klar med den =)
    Kram

    SvaraRadera