lördag 15 januari 2011

Hem ljuva hem.....

I dag har dagen D kommit då jag äntligen får åka hem...... Hade tur så andra operationen blev av i torsdags så jag behövde aldrig åka hem emellan ..... Men oj va ont jag hade efter..... Har nu lugnat ner sej ....... Slapp gipset är bara lindad men foten är så uppstadgad med en metallbit in opererad om var sida av fotleden så det ska inte behövas ngt gips och skönt är det, mycket lättare att börja träningen att få upp rörelse i foten. Får inte stödja alls på foten på 6 veckor så det blir att hoppa på en fot med hjälp av betastödet som syns i bakgrunden, mycket stadigare är kryckor.


- Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer:

  1. Fick du alltså göra två operationer? Det är väl skönt att slippa gipset, kan jag tro - det måste vara tungt. Jaha, nu får du ett antal veckor att ta det lugnt på. Passa dig om du så småningom är ute och "rör på dig" - det kan vara halt fortfarande! Jag önskar dig god bättring - skönt att få komma hem!

    SvaraRadera
  2. Ja, vad säger man.....skönt att operationerna är över och att du får komma hem igen. Nu får vi bara hoppas att det inte blir dryga veckor som ligger framför.
    Krya på dig kram!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att operationen gick bra. Lycka till med träningen.

    SvaraRadera
  4. Vad bra du slipper gips men tycker synd om dig. På ett sätt tur i oturen: om 6 veckor börjar vi närma oss våren.

    SvaraRadera
  5. Vet vad du går igenom. För ca två år sedan var jag i samma situation.
    Ta det lugnt och försök att "fånga dagen"
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Bra att du är färdig med sjukhus. Inget gips? det var ju bra för det måste vara jättetungt. Uppmuntring kommer...

    SvaraRadera
  7. Det känns som det är lättare med brutet ben än bruten arm när man är hantverkare, när du är tillbaka på benen igen så har du hunnit tillverka en hel del.
    Ta ett ljupt andetag, veckorna rullar på.
    Kram från Vävarfinken Mia

    SvaraRadera