torsdag 27 januari 2011

Ska göra klart en stickning som legat ett tag.....

Till förra sommaren köpte jag garn och mönster till en klänning, men klänningen blev aldrig klar, kom bara en liten bit på vägen.
Har nu tagit i med nya tag så snart så ........


Så här ska den bli när den är klar......

Givetvis är det en lila färg........ har snöat in på det fullständigt känns det som

Stickar med rundstickor, så mycket bättre då blir både fram och bakstycke i ett, bara att man delar på det sen över armhålet......
en annan fördel med rundstickor är också att man behöver inte röra armarna så mycket som med vanliga stickor



11 kommentarer:

  1. Fin klänning och den blir ju klar lagom till det blir varmt och skönt ute. Du hade ändå inte kunnat ha den i vinter.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fin du kommer att bli! Lila är en fin färg, och speciellt på kläder. Fick böta idag när jag var på träning, stod 5 min för länge.

    SvaraRadera
  3. Den kommer att bli jättefin! Och du kommer att bli jättefin sedan, när du har den på dig. Man får vårkänslor när man ser den. Jo, det är smart med rundstickor, de avlastar axlarna mer än vanliga stickor gör. Ha det så gott du kan!

    SvaraRadera
  4. Den där ser ut att bli jättefin fast du har ju lite göra ett tag ;*) Kram

    SvaraRadera
  5. Och så slipper man alla sömmar när man stickar med strumpstickor. Det kommer att bli jättefint och lila är en snygg färg.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  6. Man ser redan nu att den kommer att bli fin! Jag tackar igen för den fina vinsten, Vet precis var jag skall hänga den: i min blivande skapar hörna! Så fin, så glad att jag äntligen hade tur och vann!
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  7. Vilket prosjekt, du har några maskor framför dig där men resultatet kommer bli jättefint. En sån sommarklänning måste vara s¨könt på varma dagar. Jag har inte använt annat än rundstickor dom sista 20 år, annars hade mina axlar sagt stopp. Man kan ju sticka 'fram-och-tillbaka' på dom också :)

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Roligt att du vill vara med i min utlottning =)
    Vilket fint mönster du har hittat till klänning! Resultatet kommer säkert att bli kanon.
    Jag försöker också att använda rundstickor, så mycket som möjligt. Jättebra avlastning för trötta axlar och nacke!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. sv: man vet aldrig vad som kan hända så därför säger jag "jag älskar dig" ofta än aldrig.

    SvaraRadera
  10. Vilken snygg klänning du stickar....och så'nt tålamod har inte jag att sticka större plagg.

    SvaraRadera
  11. Det ser fint ut:) Jag stickar nästan alltid med rundstickor mycket lättare och smidigare att ha med sig i väskan :)

    SvaraRadera