fredag 9 december 2011

Lucka 9........... Hardangerlöpare

Jag hoppas ni inte har haft allt för mycket oväder...
har nere har vi kommit undan med bara blåst och regn och 4-5 plus grader, vilket passar mej perfekt.

Idag är det inte vilken dag som helst .... Anna dagen då man ska lägga lutfisken i blöt, och så är det min  
22 åriga bröllops dag, tänk vad tiden går
detta brudparet har jag knypplat
tyckte det kunde passa



Har också fått min löpare i hardangersöm klar.... är ju snart dags att börja julstäda 
och lägga på alla dukar och julpynta lite.
De sista åren har jag gjort allt klart minst en vecka innan så man får njuta lite av julen 
för när julen och nyår väl  är över då är jag trött på allt och vill få undan det. 
Då ser man fram mot våren


6 kommentarer:

  1. oj va du är duktig på att sy hardanger.. jag är inte så släng på det. Brudparet va fint o grattis till era 22 år,, vi firar 35 år nästa år.. oj skitt låter som om jag sku va jätte gammal.. hahah..men det beror väl oxå på när man gifte sej..o vi va rätt unga.(tycker jag nu, men inte då)JO de tovade hjärtanen..så först har jag en nål..o pickar opp o ner tills de är passliga ..sen så tvättar jag dem i kokhett vatten med lite såpa..

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart vacker löpare och så mycket jobb det är på en sån! Jag sydde mycket hardanger i unga år. Snyggt stiligt brudpar och grattis på bröllopsdagen! Jag försöker också få julen litet tidigare för jag vill inte ha den länge efter nyår. Här har vi snöstorm idag.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  3. ilket fint brudpar! Var fann du mönstret?
    Löparen är också söt, riktigt julig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis säger jag fast det har redan blivit igår !!! Så fint brudpar. Vad du är duktig i detta hantverk. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart brudpar! Jag blev alldeles svag i bena. Försenade grattisar på bröllopsdagen!
    Hälsningar från Österbotten (Finland)

    SvaraRadera
  6. Ett försenat grattis på bröllopsdagen! Jättesött brudpar och löparen är helt underbar. Ja du är verkligen duktig på att handarbeta, jag bara njuter av dina handarbeten.
    Kram och trevlig helg
    Berit

    SvaraRadera