lördag 17 december 2011

Lucka 17 .........Broderat "tittskåp"

Hela natten i stort sett har det regnat och blåst och nu på morgonen 
har det övergått i snö
inget som jag önskat precis, men visst är det vackert.

Jag får i alla fall vara glad att jag slipper jobba i dag 
och kan bara va hemma och pynta och hinner jag så blir det att göra  lite
julgodis.
Gjorde två sorter förra helgen och när jag titta till i burkarna var de tomma??
så det är inte alltid bra att va ute i tid

dagens bild har jag broderat i korsstygn, brodera den klart i höstas men det är först nu den har blivit monterad


hoppas alla får en härlig helg

10 kommentarer:

  1. Så fin tavlan blev.Jag har en sådan om inte är på börjad men det ser jag ju att jag får göra. Nu är det lite fika paus mellan stöket. Ha en skön dag kram Beijan

    SvaraRadera
  2. Så fint broderi. Dörren ser riktigt mysig och inbjudandes ut så inte konstigt att katten vill slippa in :)

    SvaraRadera
  3. Så söt liten kise! Hoppas han blir insläppt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så vackert broderi, ser riktigt mysigt ut att få bo där med katten som vill komma in i värmen!
    Ha en fin adventshelg!
    Anneli

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar tavla. Tomtarna i förra luckan var så söta också. Man ser lite djup i din tavla. Ha en fin dag o kram

    SvaraRadera
  6. va fin den är..Jag har samma oxå men inte sytt ännu o så har jag den som går isamma stil med solrosor,,,men efter jul då kommer det att hända nått.hihi.. ha de bra

    SvaraRadera
  7. Tittskåpet är kanonfint, det finns en för varje årstid att brodera.
    Du hade tydligen inte gömt godisburkarna tillräckligt väl. Men bra betyg fick du i alla fall eftersom de var uppätna var de goda.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Jättefin tavla !! Så roligt att sätta på väggen nu till jul ! Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Vilket vackert broderi, romantiskt och gammaldags, det är så man vill ha det i juletider!
    Agneta kram

    SvaraRadera