lördag 10 december 2011

Lucka 10 ....... virkad tomteluva

Såg någonstans att man hade virkat en tomteluva och sen hängt det i riset
hade inget mönster , men tänkte det kan ju inte va så svårt

 Så här gjorde jag :
börja uppe vid tofsen med 6 lm och slöt dom till en ring 
sen 6 fm i ringen 
virka sen några varv med 6 fm och sen öka jag några maskor  ungefär vartannat varv, efter eget tycke så man får den så vid man vill ha luvan
virka 9-10 varv med samma mask antal 
avsluta neder kanten med vitt jag tog 4 varv
sen var det bara att göra en liten vit tofs och fästa fast 







4 kommentarer:

  1. Jättesöt luva !! Ha en skön helg !! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Så gullig. Jag hann inte kommentera ditt förra inlägg. Vilken fin hardangerlöpare du gjort. Jag älskar att sy hardanger men just det mönstret har jag inte.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  3. Så fin den blev. Du är påhittig. Trevlig helg!

    SvaraRadera