tisdag 27 december 2011

God fortsättning.......


Tänk vad juldagarna gick snabbt över,
.......................
 känns lite tomt att julkalendern är slut
om några månader är det dags för att planera för nästa års kalender, man behöver ju lite tid på sej

Jag har haft en lugn och skön helg trots att jag jag jobbat en del

I går vinka vi av mellan sonen Patrik
han är tillsammans med 2 vänner ute på en riktig långresa
och kommer inte hem förrän någon gång i april
eftersom han fortfarande bor hemma (har inte brytt sej om att flytta eftersom han ville spara så mycket pengar som möjligt ...det kommer ju att gå åt lite , och man ska ju passa på att unna sej och se sej om ordentligt nu när de är iväg)

Resan är planerad i grova drag Stockholm - London - Hongkong- Perth i Australien där de ska stanna några veckor sen köra runt lite i  Australien med husbil, Nya Zeeland, Bali, Malaysia, Thailand, sen kan det ju ändra sej under resans gång
Fick ett litet sms i dag att de nu var i Hongkong och att det gått bra så långt Skönt!!! Händer det något kan man ju inte åka och hämta precis

Det kommer att bli en härlig upplevelse för dom..

och här saknar vi redan honom 

De här tofflorna har Hilda och jag hjälpts åt att sticka och sen tova......jag det blev egentligen mest jag 
de blev en liten julklapp till minsta kusinen Mina


7 kommentarer:

  1. Jag vet hur det känns att skicka iväg barnen på ångresa. Vår dotter var i Asien på rundresa i 80 dagar. En upplevelse för henne. Skönt att man kan ha kontakt över nätet med dem.
    Vilka söta tofflor.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Söta små tossor. Ja det kan inte vara kul att skicka iväg barnen. men dom kommer att ha kul och du kommer att vara stolt över dom när du kan följa deras resväg. men man få vara ledsen o ängslig. Tänker på dig ha en underbar dag kram Beijan

    SvaraRadera
  3. Vi har också vinkat av barn som åkt iväg utomlands. Då är det bra att det är så enkelt att ha kontakt via nätet. Tänk förr när dom vinkade av Amerikafarare. Dom sågs ofta aldrig igen. Inge vidare.
    Så söta små tofflor ni gjort.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad härligt när ungdomarna passar på att resa.
    Så sööööööööööta små tofflor.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  5. Jag skulle vara så orolig om nån av ungdomarna skulle åka på en sån långresa. Men det kommer säkert att bli en fantastisk upplevelse för dem!

    SvaraRadera
  6. Verkligen coola tofflor!

    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  7. Ååå, vilka små söta tofflor!

    SvaraRadera