måndag 30 maj 2011

Väl hemma från Motala vänta en överaskning.....

Lyckligt hemkommen från en bra dag i Motala så ska jag nu göra ett litet försök till ett inlägg ......undra hur blogger funkar idag.......( jag kan lägga in högst 3 bilder i taget.... ja ja men det ska bli kul att se om det går att publicera sen, annars blir det genom telefonen igen)
Går inte att lägga in text över bilden..... men bilden ovan är en bild på 80 års presenten, ja för va ger man en som har allt och inte behöver mer ...det fick bli lite smått och gott som man äter upp, för blommor fick hon så mycket ändå
hade broderat detta lilla bokmärke i sidenbroderi som hon fick me
På kvällen vänta en överaskning.... mina barn hade gjort en tårta,( jag tror det var mest Hilda ),så glad jag blev!!! alltid roligt med överaskningar
Har de sista veckorna virkat en kjol det är ett mönster från Drops
här ser man mer nederdelens mönster....... även om den är mörk så ska jag sy en underkjol för den blev ganska genomskinlig


10 kommentarer:

  1. Härligt paket, härlig tårta men framförallt en jättesöt kjol...

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Så härlig presenten ser ut - roligt att få ge bort något sådant! Och så kul med en överraskningstårta! Kjolen är jättefin, härlig färg också. Du blir urtjusig i den!

    SvaraRadera
  3. Ååh så vacker kjol!
    Riktigt passande present och så vackert kort till! Smaskig tårta!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Jättefina presenter, det där biddde hon nog glad över =) God tårta ser de ut att vara o kjolen blir ju jättesnygg. Ja klart det behövs en underkjol annars får man se ut som barbie gör ibland hihi.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken tjusig kjol! Jag som har fantiserat om att göra en, men den hamnar hela tiden längre ner på listan, och annat kommer före... Det var ett fint mönster tycker jag.

    SvaraRadera
  6. Bra present till en som har allt. Äta bör man annars dör man. Tjusig kjol. Tårta är gott!! och ännu bättre när man själv slipper ha jobbet med den.

    SvaraRadera
  7. Bra present! Och tårtan ser för god ut och kjolen är jättefin! Virkad kjol var länge sedan jag hade, men haft det har jag och det är jättefint.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Vilken fin kjol, härlig färg. Tårtan ser jättegod ut.

    SvaraRadera
  9. Kjolen är helläcker. Vilken grej !! Jag hade en virkad klänning en gång i tiden. Underbart när barnen överraskar. Och du överraskade med ett jättefint bokmärke. En bra present !! Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Det som var i påsen ser gott ut likaså tårtan.
    Och kjolen är jättesnygg och för att inte tala om bokmärket. Du är så duktig.
    Kram!

    SvaraRadera