onsdag 1 juni 2011

Har någon sett ett Näsduksträd.....

Igår var jag ute på en liten foto runda inne i Kalmar stadspark vid Kalmar slott , hade målet att fotografera det ovanliga trädet Näsduks träd, här i Kalmar ska det finnas 3 och just nu blommar det.

Det är inte på så många platser som den finns på här i Sverige

det ser verkligen ut som det hänger små näsdukar i trädet


2 Kanadagäss strosar nedan för slottet

Lite blombilder från stadsparken


Igår var det första dagen på jobbet, ja inte var det så länge jag jobba 15:15 -16 :49 , hant inte mer än komma dit förrän jag skulle hem kändes det som, men ändå skönt att komma igång lite smått.
Nästan lite stressigt med så kort tid , men idag ska jag jobba 2 timmar , för det tar lite längre tid hon "gamlingarna " för vi har ju inte träffats på så länge.
Ändå konstig vad man kommer in i det fort , allt var som vanligt inte mycket hade hänt, lika mycket att göra
Skönt att va tillbaka!! Bättre blir det nästa vecka då går jag upp på 50% , för det känns lite extra stressigt med bara 25%,

11 kommentarer:

  1. Det var ett märkligt träd ... fint!

    SvaraRadera
  2. Konstiga träd tycker jag om, det ser ut som nystrukna näsdukar. Arbetstiden är väl lagom, kanske du ska hålla på den. Nej det bästa är att vara frisk och kunna jobba. Vad det blommar i Kalmar, så vackert!

    SvaraRadera
  3. Superfina bilder, trevlig helg /kram Christel

    SvaraRadera
  4. Superfina bilder du tagit. Trevlig helg /kram Christel

    SvaraRadera
  5. Sånt träd har jag aldrig sett, nej, men om jag får chansen nån gång ska jag fara dit och titta, det är inte för inte jag kallar mig trädoman. Det såg roligt ut med "näsdukarna"! Vackert med alla färggranna blommor också!

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra blomsterbilder. Jag har sett ett näsduksträd i Alnarp på skolan där. Ett sådant skulle passa jättebra här på tomten.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken fin stadspark vi har !! Och näsduksträden i Kalmar är speciella. Jag brukar kika in på Rådhusgården och titta på det som står där. Roligt för dig att börja jobba igen. Man kommer fort in i jobbet igen och likaledes med ledigheten. Ha en härlig helg. Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Jag har aldrig sett ett sådant träd (och första gången jag hör talas om det också)

    SvaraRadera
  9. Så vackra bilder och fina motiv och näsduksträd har jag allt sett men det här var ovanligt fint! Roliga växter och träd det finns!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Det här trädet har jag aldrig ens hört talas om men så fint det är..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  11. Hejsan! Jag såg att du hade tittat in på min blogg så jag ville ju göra detsammma. Och vad är det jag ser - underbara Kalmarbilder! Jag är utflyttad kalmarbo och får ju akut hemlängtan!

    SvaraRadera