söndag 1 maj 2011

Dåligt med skapandet just nu.....

Ja det har varit dåligt med skapande ett tag, det är mycket annat som jag lagt min energi på ......har faktiskt inte suttit vid datan alls så jag har lite att ta igen och titta in hos alla och se vad ni har hittat på

var hos doktorn i torsdags och det blev 4 veckor helt sjukskriven till..... så nu får jag flytta fram mitt mål att börja på 25% i slutet av Maj
så nu har hårdträningen ökat till 2 promenader /dag + längre runda är nu uppe i 3 km ..... det går framåt .........sakta men säkert


I går kväll så hoppa vi över att titta på brasan vi tog en Picknick , gubben och jag , hitta ett soligt och vindskyddad ställe och satt och njöt av god mat och solnedgång istället

Vad sägs om grillade kycklingben och revben , potatissallad , tomat och fetaostsallad, vindruvor, olika kex , ostar??

Invigde också mina nya glasögon som jag beställde härom veckan så nu är mina gamla brillor ett minne blott..............


Har fått en ny optiker kedja till stan med billiga glas



och jag som måste ha proggresiva har dragit mej länge för att skaffa nya för det blir så dyrt , men nu fick jag 2 stycken för 5200 kr ( det andra paret fick jag för halva priset en kampanj just nu ) Hade jag inte behövt att glasen mörkar när jag är ute i solen så hade de kostat 1500 kr mindre alltså 3700 kr helt otroligt )









9 kommentarer:

  1. Snygga glasögon o himla billiga motför mina blev :P

    Ser gott ut med maten...ja som är lite utsvulten efter denna vecka blev extra sugen nu mums hihi
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara en härlig picnic ni hade. Massor med god mat. Jag förstår att ni hoppade över elden.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag såg inte heller någon brasa. Men hade ni så varmt ute i går kväll så ni kunde ha picknick ute, inte ila.
    Här blåste det kallt.
    Visst drar man sig för att köpa nya glasögon, jag har också proggresiva och det är inte billigt.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tänk att glasögon skall vara så dyra, jag behöver nya men behöver också gå till tandläkaren men ... får se om nästa månad.

    SvaraRadera
  5. Så romantiskt med picnic, och vilken god mat! Ja glasögon är dyrt, min tonåring har linser och det är inte billigt det heller.
    Trist att du blev mera sjukskriven, men bäst att göra som doktorn vill.
    Ha en fin måndag.

    SvaraRadera
  6. Vilken jättemysig picknick ni hade och mycket gottgott!
    Du får träna och så kommer du nog att bli bra, det kan ta tid, men man vill ju så mycket. Du får krya på dig så sakteliga.
    Bra du nämnde glasögon, jag har ett par jag ska hämta ut.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Det såg mysigt ut med picnic, att det var så varmt att det gick att sitta ute! Här var inte valborgsmässoaftonen så särskilt varm, och idag har det tom. snöat! Våren stannade av...

    SvaraRadera
  8. Så mysigt med picknick!!
    Tack för din kommentar om min sjal, kul att hitta hit till dej!

    SvaraRadera
  9. Tack för tipset! Man drar sig för att skaffa nya glasögon för det för ju sååå dyrt!
    Lena

    SvaraRadera