måndag 23 maj 2011

Det är bara så kul att sticka och sen tova det...

Nu har jag gjort det igen ..... stickat en väska och sen tovat den ...... kan bara inte låta bli, men visst kan man ha många väskor!!!

Min sjukskrivning håller på att rinna ut , bara denna veckan kvar och nästa vecka ska jag börja jobba lite smått...... känns bättre och tom svullnaden börjar ge med sej lite och det ska bli riktigt roligt att att få jobba igen

Denna väskan har jag tänkt ha på jobbet, att ha lite bra ha grejer i som tex vattenflaska , penna , lägga papper på vilka ärenden jag har under dagen , plånbok , mobil......



sen fick jag tips av en kompis .... för att lättare hitta nycklar så sticka jag en lång snodd som sitter fast i väskan ..... gjorde den så lång så jag inte behöver ta loss några nycklar utan den ska räcka fram till dörren. Jobbar ju i hemtjänst och har många nycklar med mej till mina "gamlingar" och då är det ju ingen risk att jag tappar bort några..............ja då ska jag tappa bort hela väskan förstås






14 kommentarer:

  1. *Vilken snygg väska! Och smart med nyckelbandet.
    Grattis till att du snart börjar jobba igen. Hoppas att det ska funka bra.

    SvaraRadera
  2. Smart snygg väska och så snygg färg dessutom.LILA
    Lycka Till på jobbet.

    SvaraRadera
  3. En mycket praktisk väska, passar perfekt till ditt jobb.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så fin väska, och väskor får man aldrig för många av. Jag lägger mina nycklar överallt, behöver en lång snodd till min skinnväska. Gör du väskor till försäljning? Snälla!

    SvaraRadera
  5. En fin väska med en mycket smart snodd! Hade tänkt virka en liten ögla på insidan av min "trasmatteväska" för att kunna kroka fast nyckeln där men snodden är mycket smartare, så så får det nog bli i stället :)

    SvaraRadera
  6. Jättefin väska, och färgen bara såååå fin.
    Klurit med den lång snodden till nycklarna, en sån behöver vi nog alla ha i våra väskor
    Lycka till med jobbet, ta det lugnt första dagarna. Kramen

    SvaraRadera
  7. Finfina idéer du har och snygg blev väskan.
    Snart blir det arbeta för dig då. Jag håller tummarna för att det kommer gå bra. Kram

    SvaraRadera
  8. Så söt väska och bandet för nycklar var ju en jättefin idé!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Så gullig väska och vilken fiffig lösning med nyckelbandet. Skönt att du är redo för jobbet igen. Var rädd om dig nu !! Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Vilken smart idé med snodden och vad fin din väska är. Som du säkert vet gillar jag också lila. Lycka till med att börja arbeta igen.
    Kram

    SvaraRadera
  11. fin väska, det där med att tova har jag aldrig provat. Det blir så tätt och fint. Fyndigt med nyckelhållaren. Kul/Christel

    SvaraRadera
  12. Så snyggt, du får till det så bra!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Väskor kan man ALDRIG få för många av = sant!

    SvaraRadera
  14. Vad fin den blev. Smart med nycklarna, det är ju inte så ofta man tappar bort en hel väska så du kommer nog inte tappar nycklarna :)

    SvaraRadera