fredag 6 maj 2011

Virkat en matta ..............

Idag har solen och värmen återvänt , vad jag väntat det har ju varit så kallt den sista veckan , så nu blir det en eftermiddag i trädgården

Av en gammalt, ja så gammalt var det inte köpte bara för ett år sen, påslakan som gått hål på .......
rev jag sönder i remsor och virka denna mattan av då fick jag lite användning av den iallafall och gäst toaletten fick en ny matta


Önskar alla en härlig helg.....
hoppas solen och värmen stannar kvar , för i morgon blir det vedklyvning bäst att va ute i god tid så vi inte behöver frysa till vintern



8 kommentarer:

  1. Fin matta du fått till.
    I eftermiddag åker vi till torpet och då blir det mattvirkning för mig med varvat med trädgårdsarbete förstås..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Härligt med virkade mattor! .... en lila :) kram

    SvaraRadera
  3. Härlig matta i en färg som jag gillar :)
    önskar dig en trevlig helg.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Tjusig matta! Här har vi regn idag, och veden är avklarad - färdigt igår!

    SvaraRadera
  5. Så smart att återanvända lakan på det sättet! Mattan blev jättefin. Jaha, i morgon lär du hålla värmen om du ska klyva ved - och solen ska visst hjälpa till också (med värmen, alltså) har jag hört. Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  6. Fiffigt sätt att återanvända ett påslakan på. Håller med om att vi behöver värmen nu. Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  7. Hoppas verkligen att värmen kommer i helgen, jag tänker så i mitt trädgårdsland i morgon.
    Vad fin badrumsmattan blev. Trevlig Helg och Kram!

    SvaraRadera
  8. Härlig färg, din favorit? Du måste ha använt en tjock virknål till den, kanske jag ska prova. Min mor gjorde en sådan för många år sedan.

    SvaraRadera