fredag 13 maj 2011

Fredagen den 13.......

Fredagen den 13 .... ja då kan man ju undra vad som ska hända , just den tanken hade jag när i dag på morgonen........

Min man stiger alltid upp tidigt varje dag , när han jobbar vill säga...06 :35 och fixar sin frukost, hämtar tidningen och lämnar in den till mej i sängen, är jag vaken så läser jag den och somnar lite till sen och just idag läste jag tidningen.......
Janne ropar från köket att jag ska komma upp får jag se något.......
ut i köket med kameran i högsta hugg ......
och där ute ett igelkottpar som hade en liten parningsakt....... så sticksigt det måste va´

Ja bilderna blev inte superbra för jag ville ju inte gå för nära och störa....


han gjorde sina försök gick en runda runt honan och så gjorde han ett försök igen och så höll han på en bra stund......


Idag har inte Blogger fungerat alls helt nersläckt, men äntligen nu ikväll så funkar det igen , hoppas det håller i sej


Jag har gjort mej en nåldyne hatt



blommorna jag satte dit var såna jag gjort med min Yoyo Maker


Önskar alla en härlig helg!!











10 kommentarer:

  1. Jag tycker det var häftigt att lyckas ta ett kort på denna som du säger verkligen sticksiga akt, kul!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin nåldynehatt! Vilken tur ni hade som fick se kottarna i aktion. Skoj att du fick bilder på dom.
    Hoppas att du också får en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Nåldynan är jättefin. Och kvalite´n på bilderna är klart godkända, inte ofta man få se något sådant.

    SvaraRadera
  4. Var det igelkottarna som inspirerade dig till att göra en nåldynehatt ;)?

    SvaraRadera
  5. Alldeles för fin hatt att sticka nålar i, eller kanske inte. Fin och elegant är den i vart fall.
    Ja igelkottar har det inte lätt, men det föds ju ungar så det går väl på ett vis.

    SvaraRadera
  6. Det gäller att vara beredd med kameran.
    Jättefin nåldyna!
    Önskar dig en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  7. Mycket fin och originell nåldyna. När jag ser igelkottbilderna kommer jag och tänka på Lena Philipssons låt "ont det gör ont men det går..." /Christel

    SvaraRadera
  8. Så söta Igelkottar! Snart får du se små gulliga!
    Fin nåldyna!

    SvaraRadera
  9. Dom är så söta dom små igelkottarna! Hoppas ni får en massa små söta igelkottebarn nu snart.
    Nåldynan är jättefin!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Vi har så mycket djur uppe vid vårt torp men aldrig har vi sett någon igelkott där tyvärr. De hade varit bra där uppe för det finns däremot huggormar.
    Jag glömmer aldrig när hela familjen låg på knä på altangolvet där vi då bodde och kikade mellan spjälorna på ett älskande igelkottepar.
    Hannen sprang runt henne precis som du säger och han liksom grymtade hela tiden.
    Blogger höll på att göra mig galen hela förra veckan...

    Kram Maidi

    SvaraRadera