fredag 1 april 2011

Det blev en ny kruka

En gammal blomkruka jag hade som jag var lite trött på , kom jag på att virka ett nytt "fodral" till så jag blev av med lite restgarner Jag virka så många luftmaskor som gick om krukans nedre del sen virka jag fm bara i bakre maskan gjorde lite ökningar lite högre upp , fick prova på krukan lite då och då översta varvet virka jag 2 fm , 4 st i nästa fasta maska , hoppa aldrig över någon fm Så här blev det ..... nu passar den perfekt i vårt sovrum och sen en lättskött orkidee som jag fyndade häromdagen för bara 59 kr

18 kommentarer:

  1. Vad fint, och påhittigt. Jag stickar 5-timmarskoftan just nu, mönster på stickhjälpen. Den kan säkert göras till vuxna också.
    Nu börjar vi se gräset i trädgården, och det är härligt.
    Lagt ner Helenas småpyssel, men har lagt dig till blogglistan på den andra.

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt! ...Få se, blev den lila?

    SvaraRadera
  3. Klart den blir lila hihi =D
    Snyggt o enkelt att förändra lite hemma med enkla medel även om den måste tagit en liten stund att virka.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh...så snyggt, vad får du alla ideér ifrån.

    SvaraRadera
  5. Jättefint och det är alltid extra roligt när man kan använda sina restgarner. Väldigt piffigt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Så fin den blev! Bra att man kan gör så, jag tycker det e svårt o få tag i fina krukor.

    SvaraRadera
  7. Superfin! Tänk vad man kan göra med lite garn :)
    Ha en trevlig dag.
    Annika

    SvaraRadera
  8. Jättefint! Men inte viste jag att du hade lila restgarn :-) kram

    SvaraRadera
  9. Så fint! Naturligtvis lila.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Kul att du vill vara med i min utlottning! Önskar dig lycka till :)

    Ps. Vad fint det virkade krukfodralet blev :)

    SvaraRadera
  11. Fantastiskt fint! Gillar också lila :)

    SvaraRadera
  12. Riktigt fin ytterkruka du har virkat och den passade ju perfekt till Orkideen!
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  13. Och vad bra att man kan byta om man tröttnar! Men lila tröttnar du kanske inte på ;)?

    SvaraRadera
  14. Vad fint du har matchat kruka och orkidé! Jag har gjort något liknande en gång, väldigt praktiskt att ha -snyggt och tar inte stor plats att förvara när man inte vill ha dem på!

    SvaraRadera
  15. Ursnygg blev din kruka. Passande blomma i också.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  16. Kikar in en sväng o kollar läget för jag ligger ju lite efter ;*)
    Kram

    SvaraRadera
  17. Det blev ju riktigt tjusigt. Tänk vad det gör mycket att piffa till saker. Kram Eva

    SvaraRadera