söndag 17 april 2011

Stickfestival i Kalmarsalen...............

Idag.... en solig och varm dag i Kalmar minst +17 grader så var det dags för första och jag hoppas inte sista Stickfestivalen i Kalmarsalen. Det var Stickklubben här i Kalmar som anordnat det hela HÄR kan du läsa mer om det Jag och Lena ( en ny startad blogg gå gärna in och ta en liten titt) var där när det börja , och gick runt och givetvis så blev det lite garn in handlat ..... det är ju så svårt att låta bli
Långa bord i mitten där man kunde sätta sej ner och sticka eller virka , vi hade inget med för jag kunde inte stanna så länge för kl. 13:00 var det dags för nästa ställe 20årskalas......full rulle ,


Här Panelhönorna.......
många bord uppställda med garner , tillbehöver , ull till tovning



kolla in den tovade hatten


Flera bord där man kunde sätta sej ner och lära sej olika tekniker som kärleksknutar, nålbindning och mycket mer , ,för att få va med om allt hade det nog tagit hela eftermiddagen , men som sagt jag fick nöja mej med drygt en timma


Mycket folk och varmt var det så man kan ju hoppas att det blir fler gånger

11 kommentarer:

  1. Vad trevligt det låter:)
    Vad kul att du gillade min tårta och säg till om du behöver mönstret om du ska göra en så skickar jag gärna över det till dig :)

    SvaraRadera
  2. Oj så mycket fint det var på syfestivalen. Hoppas verkligen att den återkommer varje år till Kalmar.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  3. Lite (mycket) avundsjuk blir man på såna evenemang! Jag tyckte jag såg din tupp där på ett bord, visst var det likt?

    SvaraRadera
  4. Vad många fina bilder du visar upp. Såg väldigt trevligt ut på festivalen. Man blir så sugen på o vara med fast här omkring har jag inte sett till nåt sånt evenemang. Men de kanske kommer.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men Gunilla, nu har vi varit på samma plats utan att ses !!! Visst var det ett trevligt arrangemang !! Vi var väldans imponerade. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Nä Gunilla ..kom inte förrän strax efter 12, så vi kanske möttes i dörren ??? Men nå´n gång ska vi väl stöta ihop . Kram igen Eva

    SvaraRadera
  7. Vilka bra bilder och intressant inlägg! Och tack! ;-)
    Kram, Lena

    SvaraRadera
  8. Stickfestivalen var härlig och inspirerande. Många som jag pratade med tänkte göra sig en tovad sittdyna, och det tänker jag också göra nu! Du gjorde ju en sån fin i lovikkagarn för ett tag sedan, och nu har jag investerat i 4 nystan lovikka. Din idé med att göra ett handtag på den var också perfekt, så det får det bli. Den ska virkas runt som i en spiral, visar på bloggen när den blir klar. Kram

    SvaraRadera
  9. Ja, visst var det en härlig stickfestival! Otroligt att det kom så mycket folk, det var så inspirerande! Så fina garner du fick med dig hem!

    SvaraRadera
  10. Lite avundsjuk blir jag på allt det fina. Hatten är ju härlig.

    SvaraRadera
  11. Kul att du gillade Stickfestivalen, jag tror de flesta gjorde det som var där fast solen sken och det var en sån fin dag.
    A

    SvaraRadera