onsdag 30 mars 2011

Varit på mitt första stickcafe.......

De sista dagarna med fullt upp har gjort att jag inte haft tid för något datasittande på två dagar inte likt mej ..... men det har bara inte funnits någon tid över så idag har jag lite att ta igen. En hel del är träning,....... när jag var hos sjukgymnasten i måndags så sa hon till mej att inte gå så fort ...... och jag som alltid har gått fort!!! Får verkligen anstänga mej nu, känns som jag går med små tomte steg..... men det är för att jag inte haltar så mycket då, behöver träna in en icke haltande gång så jag inte övar in något som kan va svår att få bort sen. Jag behöver inte ha några kryckor längre , riktigt skönt för visst har de varit ivägen ibland även om det varit ett stöd...............klarar nu gå 1 km men det tar mej 30 minuter !!!!! Var igår också tillbaka på brottsplatsen.......med blandade känslor, där allt hände den 10 januari, ett datum jag aldrig glömmer och fick massage , så skönt , har saknat det för jag är ju van att gå dit 1 gång i månaden och nu har jag inte kunnat det Nu har jag stickat klar min väska............. här har jag inte tovat den än här är den tovad.................ska att bli min stickväska
I går eftermiddag var jag på mitt första stickcafe hos Elisabeth med min kompis Lena, riktigt trevligt och roligt!!!!!

fick många positiva kickar, ideer, god kladdkaka till fika, alla fick en nummerlapp när man betala "inträde" och tänka sej jag som sällan har tur att vinna något vann ett garnnystan i bomull...... behöver som vanligt inte skriva vilken färg....


Handla lite garnen också bland annat detta 1trådiga ullgarn .....


har börjat sticka ...... kan någon gissa vad??

fortsättning följer


9 kommentarer:

  1. Det e så himla mysigt med stick café, ha någon mer att pyssla med:)
    Vad fin väskan blev, alltid bra att ha en stickväska.

    SvaraRadera
  2. Vad fin din stickväska blev. Jag gick precis och tänkte att jag vill ha en en väska till mitt handarbete, som just nu är ett sticke.'
    Skönt att du inte behöver dina kryckor längre.
    kram!

    SvaraRadera
  3. Vad kul med stickkafé o komma ut o träffa andra garngalningar ;*)
    Vad fin väskan blev, verkligen superfin.
    Tur med din dörrlott hade du oxå...bara kuliga saker. Vad har du börjat sticka på nu...hmm jag gissar på en fin tröja o att resåren är kragen men det kanske troligen är en helt galen gissning hihi.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig väska! Sån tur du hade med lotten och jag gissar att garnet var lila. Svårt att gissa vad du stickar. Ska det möjligen bli en tröja?

    SvaraRadera
  5. Vill också kunna tuva, den blev så fin din väska!

    SvaraRadera
  6. vad mysigt med stickcafé !!! Vet du att Karin Öberg på Öland har stickcafé en hel lördag 2 juli. jag funderar på att anmäla mig. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Så roligt med stickcafe och få inspiration med likasinnade! Fin väska du gjort! Jag har ingen aning om vad du stickar, men kanske du visar det färdiga resultaten sen.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Så skönt att du kan gå utan kryckor nu! Din stickväska blev underbar! Och ditt nya projekt ser fantastiskt fint ut - ska det bli en kofta?

    SvaraRadera
  9. Så bra den blev, väskan! Du producerar så snabbt, det ena efter det andra.

    SvaraRadera