onsdag 6 april 2011

Nu är den äntligen klar..............

Tänk va tiden går ....jag har varit så dålig på att uppdatera, har knappt haft tid att sitta vid datorn överhuvud taget haft lite annat .............. har iallafall stickat klart det jag började på för några dagar sen ............. så här blev den , man kan säga det är som en sjal med armar när jag sitter och handarbetar vill jag gärna ha en sjal om mej men "knuten " fram är alltid i vägen ........fick då detta tips på stickcafet ................. Stickat med entrådigt ullgarn lade upp 45 maskor och sticka resår ca 15 cm sen öka jag till 99 maskor och sticka ett hålmönster ca 170 cm, man får ju mäta lite på sej själv sen avsluta jag med att sticka ihop maskorna så jag hade 45 maskor igen och resårstickning igen sydde sen ihop nere vid ärmmudden + en liten bit till som vanligt får min levande provdocka Hilda ställa upp som fotomodell


10 kommentarer:

  1. Jättefin. Âr det inte en slags bäddjacka, eller bäddkofta? Den fin lagom varm nu i vårsolen.

    SvaraRadera
  2. Både snyggt och praktiskt.
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Kanon snygg blev den. Känn dig stolt jag är avundsjuk. Kram Beijan

    SvaraRadera
  4. Den blev jättefin! På tisdag blir det nya tips!
    Kram, Lena

    SvaraRadera
  5. Vilken smart idé o snygg blev den också.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad fin och så himla praktisk!

    SvaraRadera
  7. Det var ju en himla smart o jättefin uppfinning!

    SvaraRadera
  8. Snyggt! Dom är roliga dom plaggen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Vilken bra idé och vad fint det blev :)

    SvaraRadera