fredag 25 mars 2011

Jag tror blivit smittad av "sticktovarsjukan"

Jag tror jag har fått "sticktovarsjukan", en sjukdom man gärna blir smittad av......... för det är bara så kul.

Har nu stickat ett par vantar, och så virka jag en liten kant runt
de är tovade och torra bara att lägga in i min vantlåda för att vänta till det blir höst och kallt igen, vilket jag hoppas dröjer

jaha och vad gör man nu inget mer att sticka........hur ska man klara helgen?????

så bara att slänga sej in i bilen ....in till stan och inhandla dessa garner som ska bli till en tovad väska........fortsättning följer.............



8 kommentarer:

  1. Det är så fint med tovat, men vad jag inte har fått kläm på är hur man vet hur stora man ska göra sakerna så att de efter tovningen får rätt storlek. Finns det en formel, tro? Jättefina vantar har du gjort. Jag har städat, jag.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina vantar. Ja hoppas verkligen det dröjer innan de blir använda:)

    SvaraRadera
  3. Hoppas du inte har så långt in till stan, fast å andra sidan är det svårt att vara utan handarbete en hel helg.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad flitig du är o så fina vantar. Jag var ute en kort stund o gick idag o tog inga vantar alls..det var dumt för de såg varmt ut men var svinkallt brr.
    Ha en trevlig helg o kram

    SvaraRadera
  5. Jag tror Tant Gredelin har slagit till igen. Vantarna ser jättefina ut! Här hos oss är det nog vant-väder ett tag till men jag förstår att våren kommit lite längre hos er...

    SvaraRadera
  6. Jag hade nog gått upp i taket om allt garn eller annat pyssel var slut. Något måste man ju ha att sätta händerna i..
    Sicka ljuvliga panelhönor du har där på fönsterkarmen, jag tror nog att de snart blir uppbjudna:)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Toving vågar jag mig inte på. Tvättade en islandströja en gång i ulltvätt, med specialmedel. Den krympte ofrivilligt till en babys storlek. Nej tova får ni experter göra.

    SvaraRadera
  8. Så spännande! Visst, jag blir själv nyfiken på tuvning, ser så fint ut!

    SvaraRadera