fredag 18 mars 2011

Inget roligt att titta ut idag.........

Vad får man se när man rullar upp persiennen idag???

Snö snö och åter snö, visserligen blötsnö så den ligger väl inte kvar så länge får vi hoppas, för nu vågar jag nog inte ut och gå iallafall inte själv och så helgen som var fick jag på mina sommardäck på bilen........ för inte skulle det bli mer snö
Hmm så det är bäst att hålla sej hemma, inga utflykter idag


Köpte ju detta underbara melerade ullgarn häromdagen


och av det sticka jag denna .....

hade inte min levande provdocka Hilda hemma så jag fick lägga ut den på golvet istället, för ta en bild på sej själv är inte så lätt




10 kommentarer:

  1. Vilket härligt garn! Jag gillar också melerat garn. Det blir väldigt mycket liv i det man stickar då.
    Sommardäck redan! Du är inte lite våglig du.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, idag var det inget kul att dra upp rullgardinen. Sjalen din var jättefin och jag har själv länge tänkt att virka något i Deligh eftersom det är så snyggt melerat. Men jag blev också full i skratt när jag såg dina små korkskuvar du gjort för jag sitter just nu och virkar detta jag också. Men de kommer att bli tunna "sjalhalsband" av dem. Vi har tydligen haft lite samma tankar du och jag :). Ha en trevlig helg även om du inte kan gå ut //virkpia

    SvaraRadera
  3. Håll dig inomhus nu så det inte händer något. Du får fördriva tiden med dina handarbeten.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin sjal =)
    Nej samma eländes väder var det här men vi har så mycket snö kvar sedan förut så de var inte roligt med över 1 dm till. Får hoppas de blir tö i helgen. Kram

    SvaraRadera
  5. Sjalen är jättefin, det var en vacker färgblandning på den!

    SvaraRadera
  6. Vilken läcker sjal. Den gillar jag.
    Kramar till dej.
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Det ser vintrigt ut, minsann.
    Idag har vi +1 grad, sol och blå himmel, det verkar hoppingivande, men det finns is och snö kvar så hoppas solen kan hjälpa till att göra så att det tar på det.
    Tack, flätspets, det var det knyppelfröken sade att jag håller på med. Nu har jag inte knypplat på ett litet tag, men det skall bli roligt att sätta igång igen.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. En jättebra ursäkt, snön, att få hålla på med sina handarbeten i lugn och ro. Men nu ÄR det snart vår eller?

    SvaraRadera