söndag 27 mars 2011

Nu har vi fått sommartid

Sommartid och en sol som skiner gör att man får lite extra energi.... Har alla kommit ihåg att ställa om klockan??? Denna lilla hög är det ända av snön som är kvar.... idag har vi varit riktigt duktiga gubben och jag , han har klippt träden..... ja vi har bara två fruktträd, och jag har försökt gå och plocka upp , så gott jag kunde, lite grenar för att lägga i våran Trädgårdsavfallstunna som kommunen snart ska komma att tömma
Innan jag börja på min väska som jag ska sticka och tova så gjorde jag klart denna lilla klänning
som jag stickat av restgarner som blev över från den lilla mössan till Mina


Så nu kan jag sticka i lugn och ro så innom kort kommer det en bild på min färdiga väska



8 kommentarer:

  1. Vi har ungefär lika mycket snö kvar som du i trädgården.
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Det var en söt barbiklänning! Jag som aldrig haft nån barbidocka... jag ser fram emot att se väskan så småningom! Lite avundsjuk är jag på marken som syns utan snötäcke, jag tänker dit små blommor som snart börjar lysa i fjolårsgräset... Här är det fortfarande helvitt, snöar nu igen, och jag är trött på snön, vi har haft den så länge den här vintern.

    SvaraRadera
  3. Oj vad lite snö du har kvar vi har nog allt lite mera här även om de senaste dagarna tagit hårt på den. Vet du, dagen började med strålande sol o 5 grader plus sen gick de utför...blåste mer o mer sen kom världens snöfall...vill inte ha mer nu. Fiiin klänning.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Också här är det bara små snöfläckar kvar. Tänk att vi kommit så långt !!! Vilken jättesöt Barbieklänning !! Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Men, så lite snö ni har kvar, vi som bor norr om Dalälven har mycket mer kvar, i våran trädgård är snödjupet ca 1,5 meter, så det lär väl dröja innan vi kan börja klippa någonting.
    Kramen / Vävarfinken Mia

    SvaraRadera
  6. Söt liten klänning och ett väldigt bra sätt att använda restgarn :)

    SvaraRadera
  7. Håhå, jag tror jag måste ta ett kort i vår trädgård och visa hur mycket snö vi har =) metervis! Men så är det alltid den här årstiden, lite jobbigt att se hur långt våren kommit i de södra delarna av vårt avlånga land...

    SvaraRadera
  8. Här vräkte de åter idag igen ned snö o de kom ca 3-4 cm...himmel räcker de inte nu? Du har fortfarande mycket mindre än jag o säkert är fläcken hos dig borta nu i skrivande stund.
    Kram

    SvaraRadera