måndag 21 mars 2011

Varit i farten hela dagen.....

Idag har jag varit i farten hela dagen , börja med över timmes besök hos sjukgymnasten , sen hem och hämta Hilda för hon hade ledig dag från skolan idag. Tog en runda till Öb för att inhandla lite "bra ha grejer" som schampo , duschcreme, rengörnigsmedel mm

Som vanligt blir det alltid lite till Hilda me, inte alltid bra att ha barnen me , men just nu är det kanon att ha henne me för det är verkligen hjälp med lite bärhjälp, så då är hon vär lite extra för de sista månaderna har hon varit en otrolig hjälp , ja egentligen inte bara hon utan resten av familjen me

Med posten idag fick jag dessa böcker .............

Karin Alvtegen är en av mina favorit författare rekomenderar henne varmt , Hon har tidigare skrivit Skam , Skuld, Saknad , Skugga ,Svek

och så boken Sy.... fanns faktiskt tillklippta bitar till väskan på bilden , det hade jag ingen aning om när jag beställde den så det blev som en liten överaskning
älskar att ha böcker med lite smått och gott att titta i och få lite ideer


Ja det blev inte bara Öb utan ett besök i en garnaffär också .......

så av dessa garner ska jag sticka tumvantar som sen ska tovas i maskin........ inte för det är riktig högsäsong just nu ,men det går ju att spara till nästa höst


och av dessa garner ska jag sticka Panelhönor som också ska tovas i maskin kommer bilder sen när allt är klart




10 kommentarer:

  1. Ja förut kunde jag läsa och jag läste mycket men jag klarar inte av ens i vanliga fall att hålla i en bok numera så det blir talböcker som jag laddar in i min mp-3 spelare och det är helt lysande för då kan man göra saker samtidigt som man ändå läser (lyssnar). Vi var till biblan idag o lånade några nya ;*)
    Jag har Karin Alvtegen men inte hunnit lyssna på alla.
    Vad härliga färger på garnet du köpt. Kommer bli finfint =D

    SvaraRadera
  2. Haha vilka knäppa ord man får ibland när man ska verifiera innan kommentaren skickas nu fick jag ett näst intill omöjligt att skriva så de blev fel o fel...blir full i skratt åt en del.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Verkar ha varit en bra dag med tanke på bilderna. Boken Sy blev jag lite nyfiken på, väskan ser jättefin ut. Den får jag kolla upp.

    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  4. Panelhönor lät intressant, det ser jag fram emot. Bra att du fick bärhjälp av din dotter.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken dag! Vilken shopping, vilka roliga projekt. Det är uppiggande.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Du är verkligen flitig. Så bra med bärhjälp när du handlar så mycket. Fina böcker, ska kanske prova den till vänster. Men läser jag på sängen somnar jag bara... Lycka till med stickandet.

    SvaraRadera
  7. Panelhönor låter spännande, det ser jag fram emot :) Jag tillhör numera till dem som mest lyssnar på talböcker, en talbok i CD:n och en virkning för händerna, sedan är det bara att koppla av och njuta... Kram

    SvaraRadera
  8. Just nu är jag "insnöad" på Anne Karin Elstads böcker. Det är flera böcker som beskriver historien hos en familj på en gård i Norge. Timmen blir sen innan jag släcker ljuset ska du veta. Panelhönor låter spännande. Såg dina tygtuppar i ris och blev jättesugen att göra. Ha en härlig dag ! Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Jo det gick ganska bra idag tack o lov. En extra kudde fick jag och inte heller behövde de sänka mig helt ned vilket underlättade lite puh en liten pärs ändå men nu är de klart =)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Har läst den boken av Karin Alvtegen. Den är bra. Boken Sy låter som om jag skulle gilla. Tror jag får titta efter den.
    Vilka härliga färger på garnerna. Du är så påhittig och vantarna kommer säkert till användning nästa år. Är faktiskt inte säker på att den här vintern är slut än.
    Kram

    SvaraRadera