måndag 7 mars 2011

Fullt upp känns det som......

Helgen har varit full av lite handarbete, skidor,,, ja på Tv ,det är inte jag som varit ute på skidor, och så har jag varit ute och kört en hel del ,Janne var med ifall jag skulle få mer ont eller känna mej trött i benet, blev lite shopping också.

Det har gått bra att köra och skönt det för nu blir jag lite friare........ men jag fixar inte än att köra så långa rundor eller vara iväg för länge för då har jag ont ett bra tag efter, så ett ärende i taget nu i början är vad jag fixar, man får va glad för det lilla :)


Små korgar har jag iallafall virkat att ha i påskriset mönstret har jag hittat här http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=509&lang=se






På jobbet ska vi börja lägga våra egna schema så jag ska åka dit och lägga mitt schema för maj för då hoppas jag att jag är tillbaka om inte fullt så kanske på 50% och sen är det möte så då tänkte jag bjuda på något .....Ska bli kul att träffa alla igen

så nu på förmiddagen har jag gjort 2 st Annanaspajer..... så det är inte utan jag haft fullt upp

Recept om någon vill ha
ANNANASPAJ
175 graders ugn ca 40 min
PAJDEG:
150 gr smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
Fyllning:
1 ägg
2 dl cremefraiche
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 burkar avrunnen krossad annanas
Allt blandas till pajdegen och tryck ut i en pajform ( ska inte förgräddas)
Allt till fyllningen blandas och häll över pajdegen

Servera med lite vaniljglass eller vispad grädde

7 kommentarer:

  1. Ananaspaj låter smarrigt1 Vad kul att du är på gång igen och vilka söta korgar du virkat.

    SvaraRadera
  2. Visst är korgarna söta! Håller på att virka såna också i lite olika färger och med glitter.

    Receptet måste provas, verkar urgott!

    SvaraRadera
  3. Roligt att höra att du piggnat till så mycket,
    Skönt för dig att kunna köra bil igen.
    Vilka gulliga små korgar du virkat till påskriset.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker så där väldigt mycket om ananas så din paj vill jag prova snarast möjligt.
    Hoppas du mår fortsatt bra.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också ananas, din paj ser jättegod ut!
    (Påskris... vet jag inte om det blir något här hos oss.)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Jättesöta korgar !! Konstigt att påsk är så långt borta i år. Vilken kalaspaj du har gjort !! Ananas är ju supergott. Tack för receptet. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Söta korgar men attans vad pajen ser god ut mmmmmm!! Skönt att du tar dig runt mycket bättre nu.

    kram

    SvaraRadera