måndag 14 mars 2011

Inget handarbete på flera dagar....

Handarbetet har helt legat nere in några dagar ,,,,,, natten mellan fredag och lördag drabbades jag av maginfluensa och har inte haft någon ork eller lust att göra något

Idag är jag som vanligt igen och blev hämtad av en kompis så gjorde vi en liten tripp till bla till Droppen och inhandla lite garner så nu är det dags för lite nytt igen..........

som vanligt behöver man inte undra vilka färger det blev........känns som jag bara ser det som är lila




14 kommentarer:

  1. Du är som Tant Gredelin du!
    Hälsningar från Mmatilda, på jobbet, på middagsrast, oinloggad.

    SvaraRadera
  2. Maginfluensan smyger runt i våra grannars hus, men peppar, peppar vi har klarat oss.
    Vad ska det bli för fint av det nya garnet?
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är ju härliga färger!

    SvaraRadera
  4. Lila är ju snyggt,garnet ser härligt ut!

    SvaraRadera
  5. Magsjuka är pyton! Så fint garn. Vad ska det bli av det?

    SvaraRadera
  6. Skönt att du mår bättre! Och så piggar det ju upp med några nya nystan...

    SvaraRadera
  7. Lila är väl en härlig färg. Jag blir också insnöad på en och samma färg ibland och får nästan tvinga mig att försöka se nåt annat.
    Maginfluensa brukar slå ut en rejält så jag förstår att du inget orkat..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  8. Sv: Gjorde som jag brukar när jag tovar och det har alltid blivit tätt och fin förut men med Cascade måste man tydligen vara mer hårdhänt. Kan ju i och för sig vara bra att veta att jag inte måste handtvätta alla mössor jag stickat i garnet:). Men hjärtanen är roliga och snabbstickade och det går bara åt ca 10 meter garn så det blir fler!

    SvaraRadera
  9. Usch för maginfluensa! Skönt att du mår bra igen.
    Men du, nu måste jag skämmas lite - jag tänkte inte på att det var du som var in i butiken härom dagen! Ursäkta!Du skulle ha sagt att det var du, så hade "poletten trillat ner".Skönt i alla fall att se att du är uppe och går och kan komma ut på lite utflykter. Sköt om dig!

    SvaraRadera
  10. Fina garner du hittat. Har även tittat på dina videkissar som jag blev mycket förtjust i.
    Tur att maginfluensa är övergående, hoppas du är frisk snart.

    SvaraRadera
  11. Vilken otur att åka på maginfluensa, som tur är så brukar det gå över ganska fort.
    Det lila garnet ser jättefint ut, jag har plockat fram lila nyanser till en ripsväv som mina elever på Pro:s folkhögskola i Gysinge ska få göra på kursen i april.

    SvaraRadera
  12. Lila är en riktigt fin färg, fast den har fått lite dåligt omdöme. Jag älskar också lila.
    Första gången jag hittar hit och jag har klickat in mej som följare, så jag hittar tillbaka till dej.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  13. Ja de där rådjuren har jag sett flera ggr i vinter men mera under nattetid. Vad fint garn! Ska bli spännande o se vad du kommer göra för fint av de ;*)
    Kram

    SvaraRadera