onsdag 29 december 2010

Stickat lovikavantar på löpande band......

God fortsättning på er alla ......hoppas ni haft en bra jul.....

Nu är jag tillbaka igen efter lite semester från allt bloggande, har jobbat hela julen men har även hunnit med lite julfirande också, även om allt inte blivit som det var tänkt från början på grund av allt snö oväder men mycket kyla, blåst och mycket snö . Så nu räcker det på ett tag, vet inte vart jag ska lägga det......., men vackert är det!!!!

Årets jul klapp blev därför Lovikavantar, mina barn älskar dom så det blev ett antal stickade och även pojk och flickvän fick...... här en bild på två av dom...... blev 5 sammanlagt




7 kommentarer:

  1. Jättefina! Jag har lust att sticka lovikkamössa, vet du något bra mönster?
    Har ett par lovikkavantar som är gamla och aldrig tvättade. Törs inte om dom krymper, men ulltvätt går väl?

    SvaraRadera
  2. Vilka fina julklappar o med dessa vargavintrar vi verkar få dras med så behövs de ju helt klart. Kram o gott nytt år önskar jag dig

    SvaraRadera
  3. Mycket bra julklappar. Vantar går det alltid åt.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Vantar är aldrig fel att ha många av, speciellt om de är så fina som dina.

    SvaraRadera
  5. Vilka fina Lovikka du stickat! Vilket garnmärke använder du? Har provat flera märken och de är väldigt olika i mjukhet och hur de beter sig vid stickning!

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga Lovikkavantar du har stickat. Sådana behövs verkligen.Gissar att mottagarna blev glada. Ha en fin nyårsafton och ett riktigt GOTT NYTT ÅR !! // Eva

    SvaraRadera
  7. Härliga vackra vantar som jag förstår att barn och respektive blev glada över.

    SvaraRadera