torsdag 16 december 2010

Lucka 16........Det blev en liten Tilda tomte

Julen närmar sej med storm steg och idag måste man lägga julkorten på lådan om man vill att de ska komma fram i tid

Gjorde ju en liten Tilda ängel häromdagen och här kommer en tomte , till kappan hitta jag rött linnetyg. Det är lite finare struktur på det än vanligt bomullsgarn, halsduken är vanligt filttyg.



sydde runt med långstygn på fickorna blev det små hjärtan med min Yo-Yo Maker.... knapparna är handgjorda trådknappar (Vadstena knappar) som jag haft länge i mina gömmor, med andra ord jag har inte gjort dom själv






5 kommentarer:

  1. Himla söt blev din Tilda-tomte ser oxå varm o go ut. Kram

    SvaraRadera
  2. Jättesöt Tilda-Tomte. Tur att hon har fått varma kläder nu när snön yr runt knuten i hela landet.
    Ha de gott.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  3. Åh, så fin! Tildafigurerna är så otroligt härliga - och du har gjort din tomte väldigt personlig. Toppenfin!

    SvaraRadera
  4. Kan man göra sådana mini hjärtan?

    SvaraRadera
  5. Åh, nu när jag ser dina Tildor så kommer jag ihåg att jag köpte två Tildaänglar att montera själv i våras på rea. Nu hinner jag ju inte med det men man kan ju göra dem efter jul och njuta av dem då eller? Din Tildatomte är såå söt!

    SvaraRadera