fredag 10 december 2010

Lucka 10........En Julängel

I gårkväll blev min lilla julängel klar.

Mönstret har jag hittat i "Jul med Tildas Vänner " av Tone Finnanger. Jag bara älskar det hon gör........


Tiil förklädet och vingarna tog jag och klippte till av en gammal linneduk som fått några fläckar som inte har gått bort och till fickan klippte jag ut just den del där det var ett monogram broderat.
Spetsen jag sydde på är som jag knypplat själv
Sen blev det lite flera hjärtan med min Yo-Yo Maker








7 kommentarer:

  1. Vilken underbar liten ängel. Du är så duktig! Gillar speciellt återvinningen av duken.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar o fin ängel. Broderat, sytt, jojo-makrat o knypplat du är så himla duktig Gunilla. Kanske din ängel kommer in till mig på lite fika idag då ;*)

    SvaraRadera
  3. Åh, Tildafigurerna är ju så fina! roligt att din ängel blev lite personlig med material från "gömmorna". Dina hjärtan passar så fint till henne.

    SvaraRadera
  4. Helt underbar tilda =) Jag önskar jag kunde sy, men... nåja ;)
    tusen tack för kommentaren på min tomte, dem värmde =)

    SvaraRadera
  5. Så fin och välgjord att jag är helt stum. Hon har glimten i ögat, är säkert stolt av sig själv! Trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Knyppling och Jojo-maker är helt utanför min pysselvärld men oj vad du får till det.
    Kan vi inte ta en kurs på detta. hihi

    Kram Maidi

    SvaraRadera