torsdag 9 december 2010

Lucka 9..........Ett litet julhjärta

Fick syn på någon blogg någonstanns , vet inte var, ibland glömmer jag spara och då hittar jag inte tillbaka, men hur eller hur så hade hon köpt såna här "Yo-Yo maker" och gjort blommor.

Nu är jag som jag är och vill prova allt som jag hitta. Så in på nätet och söka efter "Yo-Yo maker" och hos Tyger och Ting (http://www.tygeroting.com/webbshop.php?id=33&page=2) hitta jag och skicka efter både till hjärtan, blomma och fjäril


Så här ser den ut


man lägger tyget med framsidan ner, klämmer fast det och så syr man runt

här på youtube finns en film på hur man gör hitta en film här men det finns många http://www.youtube.com/watch?v=O2RQQL4Pyqw


.... lätt som en plätt

Så här blev mina små hjärtan, sydde dit en pärla i mitten ..... sen är det bara att hänga upp dom i
tallriset



5 kommentarer:

  1. Godförmiddag!
    Vilken häftig grej, var ju tvungen o kika på videon, har aldrig sett det där förut men de såg ju jättehäftigt ut.

    Dina hjärtan blev ju verkligen superfina.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fina de är, men lite pilligt för mig (såg videon) som skulle tröttna efter en.

    SvaraRadera
  3. Det var ju en kul idé! Dina hjärtan blev jättefina. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig idé. Tyvärr arbetar jag för mycket, hinner inte med allt pyssel jag skulle vilja.

    SvaraRadera
  5. Jättefina hjärtan. Jag brukar skicka efter en hel del från Tyger & Ting när det gäller lapptäckesteknik. Har även varit några gånger i deras affär uppe i Burseryd.

    SvaraRadera