lördag 3 september 2011

Hoppsan nästan en vecka sen....

Hoppsan nästan en vecka sedan förra inlägget.....veckorna går alldeles för fort nu, denna veckan har jag både varit dålig på att hinna med att handarbeta och titta in hos alla mina bloggande vänner så jag har lite att ta igen.
Denna vecka har jag tillbringat mest på jobbet känns det som och därimellan tränat och ute och övningskört med Hilda.
Det har blivit så att det är jag som tar hand om övningskörningen ........Hilda tycker bäst om att köra med mej.....även om jag känner mej mer nervös nu än jag gjorde när jag körde med mina pojkar, inte för att hon kör sämre för det gör hon verkligen inte .....men det har väl med åldern och så är det jag som kör jämt och jag känner att det är verkligen inte mycket jag kan göra för att avstyra en krock...... men det får man ju försöka att inte visa :) (har alltid tyckt att det har varit kul...... tur för min man ....för ha har alltid tyckt illa om att köra)
Men hur eller hur ska det bli så skönt när hon får sitt körkort........ ända nackdelen är att då lär det väl bli lite pusslande med bilarna  4 personer på 2 bilar, men det löser sej säkert

Har ändå hunnit med att sticka denna kudde , men det gick undan vill jag lova ... några timmar med stickor 8 så var den klar


8 kommentarer:

  1. Häftig kudde!
    Vi har också övningskört med våra barn men nu är det några år sedan siste man tog sitt körkort. Håller med om att det var nervöst ibland. Vår äldsta dotter körde däremot så lugnt och fint att jag vid ett tillfälle tyckte att hon kunde släppa av mej vid affären för att vi skulle kunna spara tid då vi gjorde våra ärende. Hon blev först tyst en stund sen sa hon: Det kan jag väl inte göra! Jag funderade ett tag och kom fram till att det nog var bäst att vara kvar i bilen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Spännande att övningsköra med sina barn. Det var ett tag sen med våra. Kudden är hur läcker som helst. Gillar arbeten som går undan !! Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Fin kudde, lila är verkligen en underbar färg och som nu i olika nyanser , helt underbar./ Kram

    SvaraRadera
  4. härlig kudde! och vist är det skönt med sådana där snabba projekt ibland..

    SvaraRadera
  5. Läcker kudde!
    Håller med dig om att veckan har gått fort, det har varit något varje kväll.
    Hoppas att vi får det något lugnare nästa vecka, så att vi hinner handarbeta.
    Gott slut på lördagkvällen.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag vill helst också sitta bakom ratten och köra bilen, men när det är övningskörning som gäller får man byta plats.
    Den lila kudden blev jättefin, snygg ihop med den svarta.
    kra!

    SvaraRadera
  7. Vilken fin kudde. Lila är en vacker färg, det piggar alltid upp. Kul med snabba projekt ibland när tiden inte räcker till.

    SvaraRadera