måndag 12 september 2011

Jag har fått en Utmärkelse

Jag har fått en Utmärkelse av Annelie med bloggen Skaparglädje Tack så mycket Kära du jag känner mej verkligen hedrad :)
Med denna utmärkelse följer 5 frågor som jag ska svara på och sen sänder jag vidare till 5 andra bloggare som har mindre än 100 följare

1. Varför började du blogga?

jag hade en längre tid varit inne och tittat och följt andra bloggar och fick en massa inspiration , ideer mm så för 1½ år sedan drygt bestämde jag mej för att  själv börja blogga och det har jag inte ångrat en sekund.... en helt ny värld öppna sej och jag har träffat så många underbara vänner och fått så många fina kommentarer

2. Vilka bloggar följer du?

Bloggarna jag följer handlar mest om handarbete , pyssel, inredning, foto, mat

3. Favoritfärg/er?

Lila är den största favoritfärgen, men även  svart rosa och blått

4. Vilken är din favoritfilm?

Eftersom jag har flera favoritfilmer så har jag svårt att välja vilken som är bäst så därför nämner jag fler
Den Bästa sommaren med Kjell Bergkvist
Stekta gröna tomater
Livet från den ljusa sidan med bla Jack Nickolsson

5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?

Ja ska jag va ärlig så har jag inget riktigt drömland jag vill besöka är lite som Ferdinand som bäst trivs hemma under sin korkek, men åker jag utomlands så åker jag gärna till ett soligt och varmt land för att sola och koppla av och bara va........ är inte mycket för att åka runt och se mej om

Ja då är det bara att skicka vidare till 5 stycken , som vanligt lika svårt att välja men jag väljer att skicka vidare till
Christels handarbete
Mmatildas Virkstad
Sannes småsaker
Tips och Trix
Sånt som gör mej glad


Hoppas alla får en härlig dag ....här skiner solen  /Kram


7 kommentarer:

  1. Roligt att läsa lite mer om dig. "Stekta gröna tomater" har jag också sett, det var en fin film.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Roligt att läsa dina svar.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Grattis till utmärkelsen och tack för densamma!
    Jag får väl ta mig en funderare på frågorna.
    Favoritfärgen lila hade vi nästan lyckats lista ut tidigare...

    SvaraRadera
  4. Grattis till utmärkelsen. Tack så mycket för att du skickade den vidare till mig. Jag tar mig en funderare på frågorna. Ha det bra /Christel

    SvaraRadera
  5. Gratulerar till den fina Awarden och det var kul att läsa lite mer om dig. Visst är det underbart när man trivs hemma, det är tryggt och skönt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Borta bra men hemma bäst, visst är det så..
    Stort grattis till din utmärkelse i alla fall..

    Kram Maidi

    SvaraRadera