söndag 11 september 2011

Lampskärmarna klara och 18 årskalas

I går gick vi ut i skogen för att se om vi skulle hitta någon svamp, för det verkar va ett riktigt svampår för alla hittar så mycket.
Inte är vi så duktiga på svamp men kantareller och trattkantareller känner vi igen, skulle a roligt att gå en svampkurs för det finns ju mycket svamp, som man inte vågar röra eftersom man inte vet om de är ätliga eller oätliga .....men det får bli ett annat år

Vi hittade massor av Trattisar.... kom hem med två stora kassar
så nu ska det bli mer soppa och varma smörgåsar.
Det som är det tråkiga är ju att rensa, men det får gå de me



I går kväll blev de andra två lampskärmarna som min svägerska skulle få klara.... ska be henne ta en bild när hon har satt fast dom i sin trearmade golvlampa



På tisdag fyller min minsta lilla Hilda 18 år, men vi ska fira det i dag , och tänka sej jag är redan klar med allt förberedande så jag kan sitta och koppla av lite innan gästerna kommer och det tillhör inte vanligheterna , för det mesta brukar jag hålla på ända in till de kommer. Gjorde smörgåstårtorna och några Dajmtårtor igår och idag har vi hjälps åt att garnera dom. Jag har gjort flera stycken för jag vet att det brukar ätas en hel del och så brukar alltid min älsta son vilja ha lite med sej hem för han bara älskar den tårtan. Ibland får jag ett sms eller telefonsamtal då han bjuder hem sej själv på lite smörgåstårta och så vill han  att jag gör så mycket att han får med sej hem.

7 kommentarer:

  1. Den ser god ut den där smörgåstårtan. Hoppas dottern blir ordentligt firad.
    Och ordentligt med svamp fick du med dig hem från skogen, det är så roligt att plocka när det finns gott om dem.

    SvaraRadera
  2. Så snygga lampskärmarna blev! Mmm så goda tårtor du gjort och så mycket fin svamp ni hittat!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Vilken smaskig tårta du gjort. Och damtårta låter jättegott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Lampskärmarna blev jättefina, blir kul och se dom på plats.
    Mmmm så mycket gott ni får.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ser väldans gott ut. Hoppas att kalaset blev lyckat. Lampskärmarna blev verkligen lyckade. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Vad fina skärmarna blev! Smörgåstårtan ser helt ljuvlig ut... Saknade dig hos Elisabet igår! Kram, lena

    SvaraRadera
  7. Ser himla gott ut o här fanns mycket att titta på sen sist hehe... Fina rosorna är oxå. Förstår inte varför jag blev sugen på smörgåstårta just nu...hmm
    Kram

    SvaraRadera