fredag 16 september 2011

Nu är lampskärmarna på plats


Fick igår bilder från min svägerska på lampskärmarna när de är på plats ett i tänt och  ett i släkt. Ja det blev ju riktigt bra
Idag är det andra dagen jag är ledig från jobbet , skönt att va ledig 2 dagar i rad ibland , men jag har haft fullt upp ..... i går 7:00 stod jag med en av våra bilar utanför Bilprovningen och vänta på att få den besiktad, alltid lika nervöst varje gång, den börjar bli lite till åren 11 år så det kan ju bli lite fel....... och mycke riktigt..... Fick stämpeln Ombesiktning, men ibland har man tur ....jag drog till Liljas verkstad direkt och en av killarna hade fått ett återbud och var "arbetslös" så han fixa allt + att det ändå var dags för service ( bra när en servicelampa lyser så man vet när det är dags) lika bra att fixa allt på en gång när de ändå har den, även om det blev en saftig räkning + att han gjorde ombesiktningen och så fick jag 1000 kr i rabatt..... ibland har man tur.
Både i dag och igår har jag fortsatt med operation utrensning, började för några veckor sen ,och det är så skönt att få lite mindre grejer , vågar knappt skriva det men nu är det nära till att vi ska få vårt badrum omgjort.....har väntat i flera år ...hoppas bara inget händer nu så det flyttas fram igen
Fortsättning följer......

7 kommentarer:

  1. Fint med tre skärmar! Riktigt mysljus.

    SvaraRadera
  2. Vi har just betalat 7000! för en liten bilåkomma, det är inte klokt!

    SvaraRadera
  3. Jättefina lampskärmar.

    SvaraRadera
  4. Gu´ så fin lampan blev. Den modellen är en önskedröm för mig. Äkta 40/50tal. Utrensning, tänk om man skulle följa ditt exempel. Vore välbehövligt. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Så fina lampskärmarna blev. Ja, bilar är absolut ingen sparbössa men tur i oturen att det fixade sej så fort.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kanonfin blev hela din 3-armade lampa. Jag letar febrilt efter en liknande..

    Kram Maidi

    SvaraRadera