måndag 29 augusti 2011

Stickat en kudde

Vilken härligt solig och varm helg vi har haft, sommaren kom tillbaka för att sen snabbt försvinna igen för idag känns det inte så skönt längre
Idag fick jag stiga upp tidigt, trots att jag har en ledig dag....... för sotaren ska komma mella 7 - 9 vill ju inte ligga i sängen precis när han kommer.
Kanske tur jag kom upp tidigt för idag är det städning och rensa ut som gäller innan det är dags för lite knyppelkurs för mina duktiga elever
Har varit lite flitig i helgen och gjorde denna kudde , som jag stickat av garn jag köpte häromdagen, blev faktiskt riktigt nöjd ...skulle bara köpt några nystan till för det gick åt mer än jag trott, 3 nystan till denna kudde, men jag kan ju ringa och be dom skicka .........
håller på med en kudde till i det lila garnet som jag köpte samtidigt , bild kommer senare

8 kommentarer:

  1. Så snyggt, svart och lila är fint tillsammans. Kan tänka mig att det går ganska fort att sticka med det garnet.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin och häftig kudde!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Den gör sig riktigt bra mot soffan!

    SvaraRadera
  4. Den ser ju lurvig och gosig ut !!Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Vilken häftig kudde. Den passar väldigt bra i soffan. ha det bra! /Christel

    SvaraRadera
  6. Kudden såg läcker ut! Jag har verkligen bara fula gamla kuddar som jag skulle kunna göra (=virka!) nånting nytt till. Så du är knyppel-lärare också? det var inte illa!

    SvaraRadera
  7. Vilken fin kudde - du har så mycket ideér! Kram, Lena

    SvaraRadera