fredag 15 juli 2011

Stor hög med ved ligger och väntar.....

Idag har vi fått hem våran ved som vi klöv för någon månad sen  så idag vet vi vad vi ska göra, jag rallar i skottkärra och Janne får stapla




Härom dagen blev den klar ...det jag höll på att knyppla i metall , meningen är att man ska sätta om ett ljus eller en .... som jag gjorde en ljusstake

Det var inte allt för lätt att knyppla med metall .....
 man kan tro det är hur hållbart som helst och att man kan sträcka och dra ....men tji fick jag ......... två gånger gick den av....... enda fördelen var att det var lättare att skarvar ihop än vanlig knyppeltråd

9 kommentarer:

  1. Du får se det som ett rejält träningspass :)

    Vad fint och effektfullt det blev med metalltråd! Vad du kan.

    SvaraRadera
  2. Vad stark du kommer att bli!

    Läckert med metalltråd.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  3. Så fint med metall i tråden! Oj vad mycket ved, men det blir ju fint när den ligger ordnat. Det blir många härliga brasor till vintern. Klokt att ordna det nu. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Och så är det ju lila...

    SvaraRadera
  5. Gissar att det var rejält pilligt men det blev väldigt fint. Du passade väl ryggen när du körde veden hoppas jag..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blev!
    Då har du väl träningsvärk i kväll efter veden. Akta ryggen.

    SvaraRadera
  7. vad fint det blev att knyppla med metalltråd, har aldrig sett det tidigare, Jättesnyggt!
    sommarhälsningar från virkpia

    SvaraRadera
  8. Ved är rikedom !! Jag ser det på min man när all ved ligger under tak. Och visst är det skönt med brasa till hösten. Du är så himla duktig att knyppla. Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Fin dekoration på ljusstaken. Kämpa med ved är jobbigt, men bra att ha till vintern.
    Kram!

    SvaraRadera