tisdag 5 juli 2011

Lila blomma och plankstek

Idag har jag varit på zonterapi och massage precis vad min kropp behövde efter veckas liggande på hårda sängar, jag brukar ju unna mej en massage 1ggn/månad ,har gjort det i många år nu ... viktigt att man tänker lite på sej själv
Tog en liten sväng åt Bomsterlandet och va hitta jag Lila blomma , det är någon slags Kalla som man både kan ha ute och inne , får bara se om jag klarar av den för den får inte torka ut .... så nu blir det skärpning med vattningen, kunde inte låta bli.
Har många orkideer men de är ju lättskötta och behöver ju bara vatten 1 ggn / vecka






Nu nygligen när jag fyllde år fick jag plankor att laga mat på, precis som på restaurang ,så nu har vi invigt dom och jätte gott blev det

men det var inte bara att lägga på kött ,mos mm utan plankorna var tvugna att prepareras lite först , fick pensla på rikligt med olja , in i ugnen 10 min , ut och penslas igen , 5 min i ugn och hålla på så några gånger till de fått en lite brunare färg

Har fått 6 stycken så nästa gång vi har gäster är plankorna gjutna

4 kommentarer:

  1. Lycka Till med kallan.
    Maten på plankan ser jättegod ut.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. En spännande färg var det på den blomman! Vattna på!

    SvaraRadera
  3. Mmm, ser gott ut, synd att man inte kan känna doften. Häftig färg på kallan, tror inte jag sett någon sån förut, i alla fall inte på riktigt...

    SvaraRadera
  4. Fin färg på blomman. Maten på plankan ser verkligen smarrig ut.
    Kram

    SvaraRadera