torsdag 7 juli 2011

Kommit igång med knypplingen igen.........


Har varit dålig på att handarbeta den sista tiden , bara små korta stunder har det blivit och har flera olika saker på G så flera saker är halvfärdiga.
Just nu har jag lagt lite mer på att knyppla och det är ju tack vare min lilla knyppelkurs ..........ja 5 ggr har vi nog haft och mina 2 elever börjar bli riktigt duktiga så snart kan jag nog ta med min egna dyna. Har inte varit någon ide för jag har fått hjälpa till en del så då har det varit smidigare med en stickning eller virkning

Här är  mitt senaste som blev klart idag en Pingstlilja och det är ett mönster som jag köpt i Knyppelboden i Gamla Linköping och ett mönster att Ulla Fagerlin



Har nu påbörjat  att knyppla i metalltråd, från ett mönster som jag köpt på Svenska spetsar, är bara ca 0.65 cm brett så det går ganska fort.........

bara ett litet smakprov återkommer när det är klart så får ni se vad jag ska göra med den

9 kommentarer:

  1. Vilka fina pingstliljor. Det ser avancerat ut. Ha det gott! /Christel

    SvaraRadera
  2. Fina pingstliljor du knypplat, ser jättesvårt ut.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina narcisser du knypplat....det verkar som om sommar och knyppling och jag inte riktigt går ihop...men sedan när det blir höst hoppas jag komma igång igen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Så fina narcisser! Själv har jag inte kommit mig för att knyppla i värmen. Tycker all tid nu går åt till att jobba och träna.
    Spännande att se vad du ska ha den lilla spetsen till.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad du är duktig!!! Blir väldigt nyfiken på metallknypplingen... sätter igång fantasin! Kram, Lena H

    SvaraRadera
  6. Åhh, vad jag önskar att jag kunde knyppla. Häromkring där jag bor har jag aldrig sett att det skulle finnas kurser i det tyvärr.
    Hade du bott närmare mig hade jag hyrt in dig för privatlektioner.. =)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Beundrar alla som kan knyppla, verkar svårt tycker jag. Vackra saker gör du, en fröjd för ögat.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  8. knyppling det har jag aldrig testat men vem vet det kanske blir av någon gång :)

    SvaraRadera
  9. Verkligen fina pingstliljor,ser jätteavancerat ut! Kan det bli ett armband av metalltråden?

    SvaraRadera