tisdag 12 juli 2011

En liten tripp till Öland...............

Två veckor kvar innan det är dags att börja jobba för fullt igen.
Så idag blev det en liten tur till Öland även om jag bor nära så är det inte ofta vi åker dit , varför kan man undra,................ för visst är det vacker på Öland och mycket att stanna till och ta kort på och många konsthantverkare finns det både här och där, men idag blev det inget stopp hos någon konsthantverkare, får bli en annan dag ..... när inte gubben är me  

Stanna till vid Lerkakas berömda väderkvarnar




En fika på Gårdby lanthandel satt inte fel
HÄR kan man läsa mer och se lite bilder

 
En av mina favorit glaskonstnärer Kjell Engman har glasutställning i år också i Konsthallen vid Ekerums golfklubb + att där finns vanlig konst också att titta på och alldeles gratis.... hur ofta får man inte betala för att gå in och se på Konst

Här ett litet urval av hans utställning........för dyrt att köpa men man kan ju gå och njuta och titta






6 kommentarer:

  1. Oj så eleganta saker, speciellt skålen med appelsiner. Åska i luften här, och jag är ensam hemma.

    SvaraRadera
  2. sv: Tack!
    Vi skulle för första gången stanna till vid loppisar/kuriosa affärer men såg inga ... eller så hade de stängt :(

    SvaraRadera
  3. Jättehäftiga saker tycker jag! Glas är väldigt fint att se på men jag får lite skräck av att gå in i ett rum fullt med glas - som om jag ska krascha sönder alltihopa...

    SvaraRadera
  4. Oj så mycket snyggt du har fått se idag.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  5. Ja, visst är det fint på Öland. Min svärmor bor inte så långt från Lerkaka, så där har man varit ett antal gånger. Mysigt. Och Gårdby lanthandel och café besökte vi för några veckor sedan. Härligt ställe. Vilken fin glaskonst ni fick se - och gratis inträde, det var inte dåligt. Njut av resten av semestern!

    SvaraRadera
  6. Hej hej här kommer jag på besök =)
    Många fina bilder och grejs du har här sen sist jag kikade in. Kram

    SvaraRadera