tisdag 8 november 2011

En stickad sjal....

Oj oj oj vad tiden går .........det var några dagar sen jag var inne och vid datorn också för den delen.
Förra veckan hade barnen höstlov och min dotter har inte varit hemma på hela veckan. Hon och 2 klasskamrater går sista året på gymnasiet och håller på med ett projektarbete som ska vara klart till de slutar.

De har  via Polska ambassaden kommit i kontakt med ett barnhem i Polen med barn mellan 8 -17 år .
De har fått lite grejer från en leksaksaffär, godispåsar, kläder mm mm som de packa ihop i varsin jätteresväska och så tog de båten från Karlskrona ner till Polen. Det blev en så positiv upplevelse får både flickorna och de på barnhemmet så nu har de bestämt att plocka ihop mer grejer och åka dit till sommaren igen. Jätte bra ide de kom på att åka dit och lämna själva för då vet man att det kommer fram och sen får de själva se vilken glädje det blev.

Själv stickar jag mest  har har flera stickningar på gång , en del är färdig stickat och väntar på att tovas , brukar samla på mej lite innan jag kör en maskin

Den här sjalen har jag i alla fall stickat ett ull nystan  med flera färger i ett


Snart är det dags för stickcafe igen ska bli så spännande att se vad dagens tema är ....och framför allt vilken god kaka blir vi bjudna på idag

5 kommentarer:

  1. Fikat och gemenskapen är viktig på stickcafét. Hinner man göra något också är det ett plus.
    Vad roligt med din dotter. Roligt att de fick möjlighet att själva åka dit och överlämna sina saker.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så duktiga och företagssamma din dotter och hennes kompisar är. Visst känner även jag att det skulle vara bäst att lämna pengar och grejor själv för att veta att det kommer fram.
    Fin sjal du gjort!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad spännande för tjejerna, vilken idé. dom ska ha en stor eloge för sitt engagemang.

    Fin sjal.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  4. Härligt med företagsamma unga. Och du är flitig också. Sjalen ser vacker och skön ut. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. När jag läser de andra kommentarerna vet jag inte vad jag ska tillägga. Självklart beundrar jag tjejernas engagemang och att de tyckte det var så roligt är ju ett stort plus.
    Du är så duktig på att sticka. Jag virkar ju mest men i morgon ska jag köpa garn till ett litet stickprojekt. Får se hur jag klarar det..

    Kram Maidi

    SvaraRadera