fredag 18 november 2011

Äntligen är halsduken i fågeltramp klar

 Efter mycket riv upp  sticka tillbaka så är Äntligen  jag klar med min halsduk/scarfs i fågeltramp som jag visa att jag hade börjat på med för några veckor sen. Har stickat den i Kaunigarn 100% ull och med stickor 10
Sticka för med finare stickor med det blev inte så håligt och luftigt som jag ville ha  så då rev jag upp första gången och sen har det varit lite svårt ibland så man inte glömde bort sej i mönstret..... inget att ha med sej på ngt stickcafe , utan bäst att sitta hemma i lugn och ro ,för  man behöver verkligen hålla koll vilket varv man är på
annars är det du ett väldigt fint mönster
vill man prova på Fågeltramp behöver man ju inte göra så stort arbete , man  kan dekorera en häl på en strumpa eller göra ett par handledsvärmare med lite fågeltramp  HÄR finns mönster


Jag hoppa alla får en härlig helg ...............själv har jag en jobbarfri helg och ska ska fördriva tiden med att bland annat göra Kroppkakor och så blir det själv klart lite handarbete framför Tv och träning på gymmet

2 kommentarer:

  1. Funderade lite på namnet fågeltramp. Âr väl som avtryck av en fågelfot? Ja svårt ser det ut, men säkert roligt att göra. Kroppkakor är riktig husmanskost, vad äter du till? Ha en skön helg du också!

    SvaraRadera
  2. Så fin din sjal blev! Handarbete och träning låter som en bra blandning.
    Kram

    SvaraRadera