måndag 14 november 2011

Virkad volangkudde

I morgon är det sista dagen innan dragning av mitt lotteri på stick/tovade vantar så är det någon som är intresserad är det inte försent än ....tiden går ju ut imorgon kl 18:00

För många  veckor sedan , ja egentligen månader sedan visa att jag höll på att virka en volang kudde...... den har legat klar länge ,men inte blivit monterad....... det är det tråkigaste tycker jag . Så ibland får jag ta med i kragen och göra klart sina saker..... för nu vet jag vart jag ska ha min kudde. 
Klädde en rund inner kudde i ljuslila...... det var ovanligt va .... och sen fäste jag fast den . 
Har köpt en korg stol som vi ska ha i badrummet, ska bara klä om dynan  den var bara i oblekt...... jag vill ha ngt annat , visar sen när jag har bestämt mej klart hur jag ska ha det....men hur eller hur är kudden tänkt till att ligga i korgstolen


Jag har fortsatt mitt städande och röjande och det är så skönt med varje gång jag varit och lämnat på återvinning och mudden...... tänk vad man samlar på sej.

Fick en liten kick nu när vi höll på med badrummet och det gav mer smak .......så efter jul drar vi troligtvis igång med nästa ..... gäst toaletten

Har inhandlat nya gardiner till vårt Tv rum  och det blev som ett helt nytt rum, ja ingen blev väl förvånad , med tanke på vilken färg det blev......känns som jag inte ser någon annan färg



9 kommentarer:

  1. Både gardinerna och kudden är jättefina, det är snyggt med lila och grått.
    kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken söt kudde! Gillar dina gardiner också, håller själv på att fixa mitt sovrum i lila och grått:)
    Kan inte komma till sidan om din utlottning, men vill ändå vara med att pröva lyckan att vinna ett par nya vantar...
    kram virkpia

    SvaraRadera
  3. Så duktig du varit med att fixa och pyssla. Det är roligt när man får göra om eller få något nytt. Och kudden är ju som en dröm!

    SvaraRadera
  4. Du frågade om stickmönstret i min barntröja var svårt. Nej, men jag måste räkna hela tiden så det inte blir fel. Men så duktig som du är blir jag inte. Kudden är ju så fin, får väl vara i "finsoffan"? Âr det något jag måste köpa så är det gardiner till 3 små fönster i vardagsrummet. Men inget känns rätt.

    SvaraRadera
  5. Så gammeldags söt din kudde är! Renovering är lite beroendeframkallande eller...? Dom gardinerna har vi köpt till sovrummet i rött, svart och grått. Jättesnyggt med lila.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Den fina kudden och de vackra gardinerna klär varandra!

    SvaraRadera
  7. Kudden är ljuvligt söt, jag älskar spets. Gardinerna är både kul och stiliga på samma gång. Ha det bra, Christel

    SvaraRadera
  8. Jättefin kudde och gardiner är ju riktigt vackra!
    Snyggt!
    Kram Anneli!

    SvaraRadera
  9. Häftiga gardiner !! Tänk vad det kan förnya. Kudden var också häftig och mycket söt. Kram Eva

    SvaraRadera