onsdag 23 november 2011

Långa maskor och tegelmönster

 Varje tisdag eftermiddag försöker jag gå på Stickcafe, när jag lägger mitt schema på jobbet ,( för lägga våra egna scheman nu)  då lägger jag mej alltid ledig och blir det svårt så lägger jag en jobbarkväll allt för att kunna gå på stickcafe. Fick smak på stickcafe när jag var sjukskriven för mitt ben , det bästa är att det är på dagtid, tycker det är så skönt att va hemma på kvällarna så här års

Varje vecka är det ett visst tema ... förra veckan fick vi lära oss att sticka långa maskor, och av lite restgarn sticka jag en tub som jag ska ha på mitt underben ..... för nu när det har börjat bli lite kallare har jag mer ont och känner mej er stel i benet .......så lite "tub" stickad i 100% ull värmer gott på benet



 
Nu i går fick vi lära oss att sticka tegelmönster..... här har jag kommit en bit på vägen, har tänkt det ska bli ett par handledsvärmare.......... tänk att jag kan sticka i  någon annan färg än lila..... och det funkar faktiskt riktigt bra :)

Här hittar ni beskrivning hur man gör.... än har det bara kommit upp på långa maskor men det kommer nog snart på tegelmönster också





10 kommentarer:

  1. Blir säkert en varm och skön tub. Det är alltid kul att lära sig något nytt, också olika sticktekniker. tegelmönstret ser effektfullt ut, det har jag inte försökt ännu, får bli en grytlapp eller något..
    Tack för tips :)

    SvaraRadera
  2. Så härligt med stickcafe där man får lära sig nya saker! Snygga mönster dessa var!
    Ha det bra
    Anneli!

    SvaraRadera
  3. Har du adressen till stickcafèt? Vore roligt att se.

    SvaraRadera
  4. Du stickar så fint och det ser så avancerat ut och bra med Stickcafé. Jag kämpar just nu på med Hjärtat och korgen i min knyppling. Det är vansinnigt roligt och oförklarligt och visst är det väl så att det inte finns några absoluta regler......vridningar, ibland en, ibland två och det snurrar i mitt huvud, men när man får till det är det så kul!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Tegelstickningen var fin1 Gott med lite extra värme så här års. Det behövs.
    För att skaffa ny adress gick jag in och anmälde en ny Googleadress och kopplade bloggen även till den mailadressen. Då fick jag vips massor av nytt utrymme. Vet inte om du lagt märke till att det ibland står Mimmi Hek och ibland bara Mimmi på mina kommentarer. Det är även två olika bilder. Det beror på att jag ibland kommenterar från min gamla adress och ibland den nya. Bokstäver har jag kvar ännu tydligen.

    SvaraRadera
  6. Mycket läckert med tegelmönster. och svart och rött som är mina färgfavoriter. (eller ja, jag har ju många färgfavoriter men kanske de två bästa)

    SvaraRadera
  7. Det måste vara roligt med stickkafe, alltid roligt att få lära sig nya saker!

    SvaraRadera
  8. Tror jag det, att du gör allt för att få vara med på stickkafeét. Så mycket roligt ni lär er och vad roligt att umgås med likasinnade..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  9. Önskar dig en fin första advent och lycka till med tegelstenarna! ;)

    SvaraRadera
  10. Vad kul med stickcafé.. precis sånt ska man unna sig såhär i mörkertider.

    SvaraRadera