söndag 27 november 2011

Första advent........

Jag hoppas alla haft en skön advent och att inte stormen Berit har härjat för mycket . 
Här har det inte varit så mycket av stormen , men regn har vi fått.

Själv har jag har jag njutit lite extra eftersom det egentligen var min jobbar helg , men för ett antal veckor sen lade jag in om semester, är ju lite tradigt att jobba varannan helg så det känns skönt att ta en ledig helg lite då och då.

På torsdag är det ju 1 december och då har jag tänkt att göra som förra året då jag visa en grej varje dag 


Nu är min tegelstens stickning klar......det ser ut som två skorstenar med lite snö på , men det ska vara ett par handleds värmare



Nu har jag plockat fram min knyppeldyna igen , det var ett bra tag sedan jag knyppla , har mest blivit stickning för hela slanten,
men nu är tanken att jag ska knyppla några tomtar ,.......


11 kommentarer:

  1. Svårt att känna någon riktigt adventstämning, när det stormar och regnar ute. Men inomhus är det mysigt med alla ljus.
    Du är så duktig med alla dina handarbeten.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Flitig som vanligt!

    Adventstämmingen har lyst med sin frånvaro, fast nu ikväll har vi fått lite blötsnö. Den är väl borta imorgon.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  3. Ja jä/(%¤%#"ar vad det stormar. Skönt att mysa inne med tända ljus. Vad fin adventsstake du har . Roligt att se dig knyppla igen. Min fina tomte jag vann hänger året om på väggen i mitt pysselrum. Så söt !! Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Vilket gulligt luciatåg. Ja jädrar i min låda ett sånt busväder.......

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt med julen. Men du har gjort ett par så super snygga handledsvärmare. Helt fantastiska. Va kul med knyppling skulle jag vilja pröva någon gång. Ha en bra dag Kram Beijan

    SvaraRadera
  6. Oh, du knypplar tomtar, det gör mina klasskamrater på kursen också. Jag tragglar på i begynnelsen och har nu kommit till Hjärtat och korgen - svårt och jag gillar inte LAN garn så där mycket......
    Dom fina figurerna på spiselkransen är för söta!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Handledsvärmarna tycker jag var jättesnygga!

    SvaraRadera
  8. Tjusiga handledsvärmare!
    Jag har också några mönster till knypplade tomtar. Får kanske sätta igång med någon sådan nu när servettringarna nästan är klara.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Knyppla, där går nog gränsen till vad jag kan ha tålamod till att göra. :) Värmarna blev jätte fina!

    SvaraRadera
  10. Handledsvärmarna är ju bara för läckra. Ser framemot att se din knypplade tomte. Ha det bra. /Christel

    SvaraRadera