onsdag 4 januari 2012

Här händer det inte så mycket.............


Nu var det några dagar sedan har fått ta mej en ofrivillig paus några dagar, har varit mycket annat som gjort att jag inte har haft så stor lust eller tid att handarbeta eller sitta vid datorn så först idag har jag suttit lite för att titta in till er och det är inte likt mej precis.

Men nu har jag försökt ta mej i kragen 
......................
hitta ett garn som det är minst ett år sedan jag köpte , hade faktiskt glömt bort
men det ska i alla fall bli något att hänga runt halsen, 
en liten bit har jag kommit på vägen


Hoppas alla har det bra där ute i stormen , jag hoppas inte stormen Emil har förstört allt för  mycket
här har det regnat och stormat lite grann,, jag tror nog att vi kom ganska lindrigt undan

11 kommentarer:

  1. Visste inte att stormen hette Emil. Han har stökat runt lite här också.
    Jag har samma sorts garn fast i andra färger + ett mönster men kan inte för allt i världen räkna ut hur man gör när man stickar med det.
    Kan du hjälpa till på avstånd kanske?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Emil härjar här också, ojojoj vad det blåser och regnar.
    När jag var på stickcafé visades det där garnet upp, ingenting jag gett mig in på...än.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Här knäcks det grenar o flaggstänger om vart annat så det gäller att vara inne. (O sticka)
    O visst är det roligt att sticka med det garnet har bara börjat lite men inte klar på långa vägar. Det dyker ju bara upp nytt hela tiden. Men du har en snygg färg. kommer att bli jätte snygg på dig. Ha en bra kväll kram Beijan

    SvaraRadera
  4. Tittar in för att önska dej God Fortsättning. Vilket fint garn du hittat i gömmorna.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Vi i Falun har klarat oss ganska så bra från Emil.
    Vilken snygg sjal du kommer att få runt halsen. Har funderat på att köpa garnet, men lite tveksam fortfarande. Vi får se om frestelsen blir för stor senare.

    Ha de gott. Kram Birgit

    SvaraRadera
  6. Oj, vilket skojsigt garn och färgerna är underbara!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig färg det var på garnet, härligt med alla nya garner och färgkombinationer.
    Ha en God fortsättning på det nya året.

    SvaraRadera
  8. Det har varit lugnt med stormen för oss i norr också, dvs inga strömavbrott o sånt allvarligt, bara blåst och massor av snö.
    Visst är det skönt att göra nåt annat än julsaker nu - särskilt du har ju varit så flitig under december.

    SvaraRadera
  9. Vilken inspirerande blogg du har. Skall hitta nån virkning att ta i händerna. Goooglade och hittade hit. Önskar dig en riktigt fin helg/Gela

    SvaraRadera
  10. Snöstormen har bedarrat, kylan har kommit med 26 grader kallt nu på morgonen och nu går vi mot ljusare tider, ha det gott.

    SvaraRadera
  11. Tänk det där garnet har jag ofta kikat på i garnbutikerna men aldrig riktigt förstått hur man använder det.
    Det är likadant här hos mig, ibland har man varken tid eller lust att sitta vid datorn..

    Kram Maidi

    SvaraRadera