lördag 14 januari 2012

Nu ligger jag lite efter har lite att ta igen.....

Ojoj nu var det längesen jag var vid datorn , har mycket att ta igen har inte haft tid att titta in till någon  och än mindre göra några inlägg själv
handarbete har det inte heller blivit mycket av
har haft lite annat att lägga in energi på
Ja ibland är det ju så


Var i alla fall på ett födelsedagskalas häromdagen och då bjöds det på en super god kaka
Pollykladdkaka
en liten gräddklick på så var den himmelskt god
Här kommer receptet

3 ägg och 2 dl socker röres
smält 150 gr smör och låt sen 175 gr mörk marabou chocklad smälta i smöret
häll ner i äggröran
tillsätt ½ dl mjöl
1 påse polly 
1 tsk kaffe (kokt)

Häll över smeten i en smord rund pajform 
sätt in i 175 gr ca 20 min



Allt handarbete har legat nere så gott som  , men kände att det var dags att göra något annat istället för att sticka , ibland behöver man lite om växling.
Jag vill gärna ha lite olika saker på G
Titta bland mina grejer och hitta ngt som jag handla i somras när jag var nere i Karlskrona
ett Blekingesöms broderi


så nu har jag börjat på och det var riktigt roligt att brodera igen



7 kommentarer:

  1. Hei..godt nytt år og tusen takk for ditt besøk i bloggen min :) jeg har vært så sløv med å skrive hilsener i bloggene jeg besøker ..unnskyld ;)
    du har gjort så mye fint og jeg sjekker hver dag om det er noe nytt hos deg..
    ha en fin helg..klem klem ;)

    SvaraRadera
  2. Ibland rullar veckorna på så fort och alla dagar är fullbokade med andra saker så man hinner inte titta åt datorn.
    Mmm...den där pollykladdkakan ser jättegod ut, måste provbakas någon dag.
    Så fin din duk i Blekingesöm kommer att bli. Det är något jag inte kan.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är så där med tiden... den ska ju räcka till mycket. Olika saker måste få prioriteras i olika perioder.
    Kakan verkar i alla fall mycket frestande... Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Detsamma här då jag varit bortrest. Önskar dig en härlig söndag!

    SvaraRadera
  5. Ja omväxling förnöjer heter det ju. Jag har inte ögon att brodera längre, tantvarning. Kakan ser mumsig ut, bra att du gav ut receptet.
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  6. Oh, vilken kaka. Den kan jag INTE baka för då kommer jag att få ett anfall av hetsätning, det ser jag och läser i receptet. Farligt, farligt, men jag spar receptet för något kalas framöver. Så gott!
    Vilket fint broderi du börjat på, det är jättekul att brodera emellanåt och jag har någonstans ett Blekingebroderi också som jag köpt via nätet från Hemslöjden där. Borde kanske plocka fram det för nu blev jag sugen att börja på det när jag såg ditt fina!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Oj så god den såg ut att vara, tack för receptet!
    Härligt broderi du håller på med, det var längesen jag gjorde något sådant och många år sen jag slutade med min handarbetsaffär.
    Ha det bra
    Anneli

    SvaraRadera