tisdag 18 oktober 2011

Stick/tovat en hatt

Idag är det ju tisdag ....solen tänker nog inte visa sej idag för idag har de spått mulet, blåst och risk för regnskurar, har blivit lite bortskämd nu med att ha haft  soligt och fint i minst en vecka nu.
Har en ledig dag idag , fick stiga upp tidigt idag och köra Hilda till halkkörningen, passa då på att ta en dusch och handla lite som vanligt gapar kylskåpet tomt, och nu väntar jag på att Jimmy han som kaklar vår badrum ska komma för idag är det dags för att foga väggarna och lägga golvet. 
Om allt klaffar och inte kör ihop sej och allt vi beställt kommer hem ......så kanske ,kanske kan vi göra premiär duschen i helgen

Eftersom det är tisdag idag så är det ju Stickcafe igen , förra veckan så köpte jag garn till att sticka en hatt och nu är den tovad och klar nu , så nu får jag se vilket nästa projekt blir....... men eftersom Elisabeth har temat flyttfågelspår i dag ska det bli spännande att se vad det är, och inte minst vad det är för god kaka idag som bjuds på i dag 
Kolla in HÄR är Elisabeths blogg 





5 kommentarer:

  1. Roligt med nytt badrum, hoppas att allt hinner bli klart så att du kan premiär duscha i helgen.
    Jag håller också på med att tova vantar som jag sedan ska brodera på. Gillar din fina hatt.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hoppas ert badrum blir klart till helgen så ni får göra premiärduschen.
    Flyttfågelspår låter spännande, du måste berätta mer efter stickcafét.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Imponerande att våga tova en hatt, om du nu har gjort det i maskin, jag menar det borde vara svårt att räkna ut hur stor den kommer att bli. Trevligt med stickcafé, jag blir lite avis på sånt (men jag har ju min junta jag).

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för att du ska få din premiärdusch i helgen.
    Du måste berätta mer om flyttfågelspår, det låter spännande.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt med ett nyrenoverat badrum. Hoppas att allt blir klart till helgen.
    Spännande hatt!

    Kram Birgit

    SvaraRadera