fredag 21 oktober 2011

något att förvara stickorna i......

Nu för tiden stickar jag enbart med rundstickor .... köper vajrar i olika längder och så stickor för sig som man bara skruvar på vajern.
har låtit alla stickor ligga i sina förpackningar så jag ska veta vilken grovlek det är  och jag har inte hittat något bra att lägga dom i så alla finns på samma plats

men så kom jag på att sticka och tova en liten väska ...... så här blev den
ibland har man tur för utan att jag tänkte på det så stämnde ju randningen med locket och väskan



denna lilla söta knapp köpte jag för ett tag sedan utan att veta vart jag skulle sätta fast den...... men  nu kom den till användning


Helt perfekt nu har jag alla samlade :)


Önskar alla en trevlig helg .......

11 kommentarer:

  1. Både smart och snyggt! Har köpt några sådana stickor i samma fabrikat men inte tagit mig för (ja,jag är lat) att sätta ihop och testa ... men nu påminde du mig så tack!
    ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  2. Så trevlig förvaring till stickorna. Och knappen var jättesöt !! Ha en skön helg !! Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Smart! ...och väskan var jättefin. Blir sugen på att tova något jag med, var länge sedan :)
    Gillade knappen jättemycket!
    Ha en skön helg
    Kram pia

    SvaraRadera
  4. Så söt liten stickväska!
    Gulligt med hjärtknapp.
    Ha en skön kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken liten praktisk väska till dina rundstickor.
    Tack för ditt mail, jag har svarat dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. En riktigt fin väska för dina stickor. Roligt att ha något unikt som ingen annan har.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt när man kommer på en bra idé!
    Läckert!

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  8. Oh, jag visste inte det där om stickor och vajrar, nåt att lägga på minnet tills jag börjar sticka igen (när ALLT oavslutat är avslutat). Du gjorde en fin väska till dom också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Vilken fin och praktisk väska du gjort. ha det bra. /Christel

    SvaraRadera
  10. Snygg och praktisk till dina rundstickor.
    Ha en bra dag.
    Annika

    SvaraRadera
  11. Mycket snygg stickväska, fin randning!

    SvaraRadera