söndag 19 juni 2011

Vill ni se vad som var i paketen???

Det händer inte så mycket här så något klart som jag gjort har jag inte färdigt , men som vanligt kan jag inte bara hålla på med en sak utan har flera saker på gång, stickar en väska som ska tovas ....kan inte låta bli det är så kul, knypplar en pingstlilja som jag är halvfärdig med

Min lilla privata knyppelkurs har vi haft några gånger nu och efter några spetsar har de nu fått prova på att göra en tomte, denna här nere . Måste säga att de är riktigt duktiga
Kan bli lite trist att bara knyppla spetsar bilder är så mycket roligare





Var ju på student häromdagen och då blev vi bjudna på denna tårtan till kaffet....... en bild på studenten själv , min syster hade lämnat in en bild som de tagit när Elin var bal klädd.... man våga knappt skära i tårtan för att inte förstöra den fina bilden......men god var den

 Någon var nyfiken vad det var i paketet som vi köpte.........

Denna glaspjäs + ljusplattan under..... själv älskar jag glaskonst , det blir ju att man köper något man tycker om själv

6 kommentarer:

  1. Oh, jag har inte haft framme min knyppeldyna sedan kursen slutade i våras. Eller rättare sagt, den står framme, men jag har inte knypplat. Jag har så mycket att stå i ute så det blir ingen tid över.
    Jättefin tomtenisse och tårtan ser ju underbar ut och glaskonstverket också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. som du kanske såg så är det inte jag utan min mor som har sytt tavlan med påskkärringarna så tyvärr vet jag inte var hon fått tag i mönstret. Hon köpte troligen det som en färdig sats med mönster garn och tyg men var det vet jag tyvärr inte.

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken tårta, klart man inte vill skära i studenten. Den fina presenten blev väl uppskattad!!

    SvaraRadera
  4. Vilken häftig tårta ! Jag förstår att det var svårt att skära i den. Lilla tomten är så söt !! Min hänger på väggen året om. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Tjusig tårta och jag förstår att ni inte ville skära i den. Jag gillar också glaskonst och den här var verkligen fin.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tårarna rann på studenten när hon såg tårtan kan jag gissa? ;)

    SvaraRadera