fredag 10 juni 2011

När ska blogger fungera som det gjorde innan????

Jag känner mig inte nöjd med blogger just nu ....inte på länge egentligen svårt att ladda ner bilder får ta högst 2 i taget, annars går det inte,....kan inte skriva över den översta bilden , kan inte länka riktigt, och går inte att publicera merrän genom min telefon Hur länge ska det va så här kan man undra ?????
Hur eller hur så jobbar jag lite smått nu förra veckan 25% och denna veckan 50% och det fungerar jätte bra , min visst känner jag av och har ont ibland , går lite till och från , men inte värre än att jag kan jobba . Riktigt skönt att vara tillbaka igen , har två veckor 50% till sen blir det semester i 4 veckor så man kan säga det är en liten mjukstart .
De tre första bilderna är tagna från bilen när jag kör ut till några av mina pensionärer, kan ju inte annat än att säga att man njuter av den fina utsikten ut över vattnet och öarna och fågellivet
rakt över vägen går de i sakta mak helt obeskymrade om att det kommer bilar, så det är 30 som gäller även om det är väldigt svårt att hålla

Inte alls ovanligt att det simmar både svanar och andra fåglar runt omkring i vattnet ,har tom sett hägrar men inte lyckats få på bild ......än
Igår var jag och Lena på Kalmar slott och tittade på utställningar Konstens Kungar och från Capellagården på Öland hade 2+3 årselever utställning Titta på länken här http://www.kalmarslott.kalmar.se/sites/kalmarslott/t/default.aspx?id=19673
Sen blev det en fika av hembakade kakor i den underbara trädgården Krusenstjernska bara ett litet stenkast från slottet
kolla länken här http://www.kalmar.com/sv/Evenemang/s/EventGuide/View/Museum-Ovrigt/Krusenstiernska_Garden_8
http://www.kalmar.com/sv/Evenemang/s/EventGuide/View/Museum-Ovrigt/Krusenstiernska_Garden_8
En prinsesstårta har jag virkat , tänkte jag måste testa, och så här blev den .
Jag hade ställt den på bordet när min man kom hem från jobbet blev han så glad att jag hade en tårta , men när han kom lite närmare så såg han att den bara var virkad.... så besviken han blev


8 kommentarer:

  1. Vilken tårta du gjort. Sådana kanske jag kan ha på min 50-årsfest, jag kan ju förbereda dem i god tid innan.
    Trevlig Pingst!//Kram!

    SvaraRadera
  2. Härlig tårta! Förstår att mannen din blev besviken. Du får nästan trösta honom med att göra en ätbar tårta. Vacker körväg du har när du arbetar och vad skoj att du kan arbeta igen. Ta det försiktigt bara så du inte överbelastar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla!

    Hamnade här hos dig ikväll på bloggrundan. Ja, blogger är inte nådigt nu.Vacker tårta du har gjort! Men ser aningen svårsmält ut... ;-)

    Ingela från Åhus (som visst finns även om blogger skulle säga något annat)

    SvaraRadera
  4. Gulligt med obrydd fågelparad över vägen!

    SvaraRadera
  5. Fina bilder! Jag är ju faktiskt i samma bransch som du, men har numera bara vårdtagare inom samhället, det blir inte riktigt samma sak när det gäller just utsikten på färden mellan den ena o den andra... Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Vad skönt för dej att ha kommit igång med jobbet igen. Underbart att jobba med människor. Din tårta var superb !! Tänk att ha en tårta på bordet varje dag. Det blir man ju glad av. Blogger fungerar hos mig nu. Man blir galen när det krånglar. Det måste väl gå att få support ???? Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att du vill vara med och fira hos mej. Så fina bilder du visar och jag ska kolla in länken till slottet. Blogger är riktigt lurig. Jag skriver mina inlägg i Live Writer istället och det funkar bra för mej.
    Vad skönt att du får semester snart och kan bli pigg igen.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera