söndag 20 februari 2011

Vaknade av att jag kommit på en ide....

I går morgon vakna jag av att jag kommit på en ide!!!

Hade flera så virkade små dukar som legat där utan att jag vetat vad jag skulle göra med dom


kom på att göra små blommor................

klippte en rundel av ett gult bomullstyg vek in ytterkanten och tråckla och drog åt tråden så det blev enmindre rundel

sydde fast den i mitten av duken , sen tråckla jag runt så duken och drog åt tråden så den vecka sig lite och sen sydde jag fast lite pärlor

återkommer jag senare vad jag ska göra med dom



14 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när man vaknar av en idé och bara måste upp genast och testa den. Frukost vad är det? Kommer på fram mot 11 att magen kurrar. Det har hänt här också. Fina blommor. Spännande att se vad du ska göra med dom.

    SvaraRadera
  2. Vilken jättebra ide.. Jag har också en del smådukar som bara ligger så det här var ett bra tips..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Fiffig du är, de där blev ju hur söta som helst =)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det såg fiffigt ut, blir intressant att se vad du kommer att göra med dessa...
    Själv brukar jag få mina ideer just när jag ska somna. Precis i själva insomningsögonblicket, det har hänt massor av gånger, då måste jag stiga upp och göra en anteckning!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin idé! Blommorna blev jättehärliga.

    SvaraRadera
  6. Vad fina dom blev. ideèr kommer gärna bara pang. Man skall egentligen ha en liten anteckningsbok i fickan, eller under kudden.

    SvaraRadera
  7. Att så lite kan göra så mycket....väntar med spänning på fortsättningen.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Återbruk är fantastiskt !! Och blommorna blev jättesöta. Undrar vad du gör sedan ?? Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Så söta dom blev. Väntar med spänning på fortsättningen.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  10. Vilka fina blommor!
    Det blev jättefint när du sydde fast pärlorna!

    SvaraRadera
  11. Det är så kul när man får såna där idéer rakt in i huvudet och det blir något bra av det, det ser jättesött ut och det skall bli kul att se vad!
    Vilken underbart sidenbroderi du gav bort! Och så kul att få en massa "material"!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Tack för tipset! Låter jättespännande. Och så hittade jag "hem" till dig också och det var trevligt! Ha en fortsatt fin kväll.

    SvaraRadera
  13. Härliga blommor. Jag återbrukar också gärna dukar.

    SvaraRadera